Circus in Gouda zet programma voort

Bron: Politie Hollands Midden

Datum: 18 oktober 2001

Circus in Gouda zet programma voort

Gouda. Vandaag, donderdag 18 maart 2001 heeft in Gouda overleg plaatsgevonden met Politie, Gemeente en de directie van Circus Magic naar aanleiding van de problemen van gisterenavond. De directie van het circus heeft besloten het programma in Gouda voort te zetten. Het circus is tot en met dinsdag 23 oktober in de gemeente Gouda.

Woensdagavond trok het circus met dertien vrachtauto's richting centrum met het doel om op de Markt te gaan staan. De directie verklaarde een veiliger plaats te zoeken naar aanleiding van problemen met een groep jongeren. Eerder op de avond waren vernielingen gepleegd aan circusvoertuigen en hadden er schermutselingen plaatsgevonden met leden van het circus. Nadat gisterenavond de gemoederen als waren gesust deden zich geen problemen meer voor. De politie heeft toegezegd extra toezicht te houden en in gesprek te blijven met partijen. Daarnaast stellen politie en justitie een strafrechtelijk onderzoek in. Een van de jongeren deed aangifte van mishandeling.

Noot voor redacties