NVJ verhuurt kogelvrije vesten en sateliettelefoons

Datum nieuwsfeit: 19-10-2001
Bron: Nederlandse Vereniging van journalisten
Nederlandse Vereniging van journalisten

Kogelvrije vesten: f 250 per week

Voor NVJ-leden met een (NVJ) molestverzekering zijn er kogelwerende vesten te huur. De vesten worden met een minimum van een week ter beschikking gesteld. De huurprijs bedraagt 250 gulden per week en bij langer gebruik 200 gulden per week.

Satelliettelefoon vanaf f 350 per week

De NVJ verhuurt Imarsat satelliettelefoons aan haar leden. Dit toestel met de omvang van een laptop wordt met een minimum van een week ter beschikking gesteld. De huurprijs bedraagt 500 gulden, bij langer gebruik 350 gulden per week.

Gebruikers van de vesten en de satelliettelefoon moeten in het bezit zijn van een NVJ-molestverzekering of een vergelijkbare verzekering om eventueel verlies van het toestel te dekken. De NVJ heeft in samenwerking met verzekeraar AIG Europe voor leden een doorlopende reisverzekering ontwikkeld, de NVJ World Business Card. Voor journalisten die in oorlogsgebieden verblijven bestaat de mogelijkheid de verzekering uit te breiden met een dekking tegen molestgevaren. Hierbij behoort ook een gratis aanvullende dekking tegen kosten die uit ontvoering en onrechtmatige hechtenis voortvloeien.

Meer informatie: Piet van der Waals, 020-6766771.