Winterkampioenschap nieuw initiatief in autosport

Datum nieuwsfeit: 20-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Winterkampioenschap: Nieuw initiatief in autosport

Circuit Park Zandvoort en de stichting Dutch National Racing Team (DNRT) hebben een nieuw initiatief ontwikkeld om autocoureurs en officials ook gedurende de wintermaanden de mogelijkheid te bieden actief te blijven. Begin dit jaar werd succesvol de Nieuwjaarsrace georganiseerd. In vervolg hierop hebben beide organisaties besloten een Winterkampioenschap te houden, te beginnen met de Zandvoort 500 op zaterdag 20 oktober.

De serie zal worden verreden over vijf evenementen, waarvan twee op het circuit van Zolder en drie op Circuit Park Zandvoort. Direct na afloop van de laatste race, zondag 10 maart op Zandvoort, zal de Nederlands Winterkampioen gehuldigd worden. Daartoe zal een verzoek worden gericht aan de KNAC Nationale Autosport Federatie (KNAF).

Inschrijving staat open voor alle bekende toerwagens en auto's uit voormalige merkencups, in de klassen +2000cc, tot 2000cc, tot 1600cc, de BMW Compact Cars, Seat Ibiza Tdi's uit de Zomeravondcompetitie, Donkervoorts en overige toerwagens mits zij voldoen aan de maximaal toegestane geluidproductie van 85 dB(A). Er kunnen maximaal 57 auto's worden ingeschreven, met per auto meerdere rijders.

Kalender Winterkampioenschap 2001-2002:
Zaterdag 20 oktober, Zandvoort 500 (500 km), Circuit Park Zandvoort Zaterdag 1 december, 3 Uren Van Zolder, Circuit van Zolder (B) Zondag 6 januari, Nieuwjaarsrace (4 uur), Circuit Park Zandvoort Zondag 24 februari, De vier van Terlaemen (4 uur), Circuit van Zolder Zondag 10 maart, The Final (6 uur), Circuit Park Zandvoort

Geïnteresseerden voor deelname kunnen zich voor meer informatie en inschrijfformulieren wenden tot: Stichting DNRT/Ria Waterreus, Van Hallstraat 64, 3119 TV Schiedam, of Circuit Park Zandvoort/Erik Weijers, Postbus 132, 2040 AC Zandvoort, tel.: 023-5740731 of (erik@cpz.nl)

Zandvoort, 7 september 2001.

Noot voor redacties