Graffitispuiters aangehouden in Wijk bij Duurstede

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 21-10-2001

Politieberichten district Heuvelrug, 14.20 uur
Graffiti spuiten

WIJK BIJ DUURSTEDE In de nacht van vrijdag op zaterdag tussen middernacht en acht uur s ochtends hebben onbekenden in de wijken de Heul, de Horden en de Geer tussen de 30 en de 35 autos met graffiti bespoten.

Ook een school in de wijk werd beklad. De politie stelt een onderzoek in naar de daders.

Grote brand

WIJK BIJ DUURSTEDE In de nacht van zaterdag op zondag rond kwart voor vier is brand uitgebroken in een transportbedrijf aan de Molenvliet. Meerdere vrachtautos stonden in brand. De brandweer was snel ter plaatse en gaf het sein grote brand. Door de inzet van meerdere brandweereenheden kon voorkomen worden dat de gehele loods afbrandde.

Desondanks raakten toch een aantal vrachtwagens en een deel van de loods zwaar beschadigd. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand, brandstichting wordt niet uitgesloten.

Met alcohol op achter het stuur

VEENENDAAL Een 21-jarige man uit Veenendaal is in de nacht van zaterdag op zondag om tien voor één aangehouden omdat hij met alcohol op achter het stuur zat. De man werd op de Tuinstraat staande gehouden voor een blaastest. Nadat bleek dat hij teveel gedronken had, werd hij meegenomen naar het politiebureau.

Hier bleek hij 1,7 promille alcohol in zijn lichaam te hebben. Hierop werd zijn rijbewijs ingevorderd. De man kreeg een rijverbod van acht uur en een dagvaarding.

RHENEN Een 39-jarige man uit Elst is in de nacht van zaterdag op zondag rond half vier aangehouden. De man was met zijn auto tegen de trottoirband op de Rijnbrug gereden waardoor hij een lekke band en een kromme velg had gekregen. Het bleek dat de man teveel alcohol had gedronken.

Toen agenten de man wilden laten blazen, reageerde hij agressief en liep weg. Hierop werd hij aangehouden. Hij verzette zich hevig en is geboeid overgebracht naar het politiebureau. Daar bleek hij 1,55 promille alcohol in zijn lichaam te hebben. Zijn rijbewijs is ingevorderd. De man zal zich voor de rechter moeten verantwoorden.