Hennepkwekerijen ontmanteld in Eindhoven

2e persbericht 22 oktober 2001

Berichten uit de regio

Eindhoven: Hennepkwekerijen ontmanteld
De politie van de afdeling Tongelre heeft maandagochtend op een woonwagencentrum aan de Oude Doornakkersweg drie hennepkwekerijen ontmanteld. In totaal werden 377 planten aangetroffen. De apparatuur en de planten zijn in beslag genomen en worden vernietigd. Uit onderzoek bleek dat de stroom illegaal werd afgetapt. Drie verdachten uit Eindhoven, een 28-jarige en een 42-jarige vrouw en een 24-jarige man, zijn aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Na verhoor zijn zij naar huis gestuurd. Tegen hen wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Verdachten diefstal kleding aangehouden Maandagmorgen rond 0.50 uur zijn op het Kastelenplein twee mannen, 31 en 32 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Een politiepatrouille zag dat daar ter hoogte van de kledinginza-melcontainer een bestelbusje, met de schuifdeur geopend, staan. Tussen de geopende bus en de kledingcontainer stonden twee mannen. Een van hen droeg een gevulde plasticzak en plaatste deze in de bestelbus. Bij controle bleek de zak gevuld te zijn met kleding. De verdachten zijn voor nader onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Diefstal uit vrachtautos
Tussen zaterdagmiddag 15.00 en maandagmorgen 5.00 uur zijn zeven vrachtautos opengebroken. De autos stonden op een afgesloten parkeerplaats van een bedrijf aan de Beatrixkade. Uit de vrachtautos zijn geluidsapparatuur, communicatieapparatuur, 2 verband-dozen, enkele pasjes en geld gestolen.

Eindhoven: Autogordelcontrole
Maandagmorgen tussen 9.20 en 10.45 uur is op de St. Petrus Canisiuslaan een autogordel-controle gehouden. 16 automobilisten kregen een proces-verbaal voor het niet dragen van de gordel.

Op de St. Bonifaciuslaan is maandagmorgen tussen 11.00 en 11.45 uur gecontroleerd op het dragen van de autogordel. 10 automobilisten kregen een bon voor het niet dragen van de gordel.

Helmond: Diefstal bedrijfsauto
Tussen donderdagmiddag 13.00 en maandagmorgen 2.00 uur is vanaf een bedrijfsterrein aan de Grasbeemd een witte bedrijfsauto, Mercedes Benz 410 D XI, kenteken VK-33-HY, gestolen. De vrachtauto was geladen met kinderwagens.

Veldhoven: Inbraak in een bedrijf
Tussen zondagmiddag 17.30 en maandagmorgen 7.45 uur is ingebroken in een bedrijf aan De Run. Een ruitje van een raam is vernield, waarna het raam geopend kon worden. Uit het pand verdween een fax.

Waalre: Diefstal bedrijfsauto
Tussen zondagavond 23.15 en maandagmorgen 7.00 uur is vanaf De Wilderen een witte bedrijfsauto, Mercedes Benz 210, kenteken VH-TN-24, gestolen.

Asten: Verdachte winkeldiefstal aangehouden
Maandagmorgen rond 9.30 uur is in een winkel aan de Burg. Wijnenstraat een 69-jarige vrouw uit Asten aangehouden. Zij nam daar een potje kapucijnen en een worst ter waarde van fl. 15,60 weg, zonder deze bij de kassa af te rekenen. Zij is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. De vrouw kreeg een geldboete van fl. 240,- opgelegd.

Eersel: Diefstal bestelauto
Tussen zondagavond 20.45 en maandagmorgen 8.45 uur is vanaf de Oudland een groene bestelauto, Mercedes Benz Vito 110D, kenteken VR-BG-95, gestolen.

Heeze-Leende: Eenzijdig ongeval
Maandagmorgen rond 7.55 uur raakte bij een eenzijdig ongeval op de Jansborg een 44-jarige automobilist uit Eindhoven gewond. Hij reed daar komende vanaf de Strijperdijk. In een flauwe bocht raakte hij de controle over zijn voertuig kwijt en botste tegen een boom. De man is voor nader onderzoek overgebracht naar het Catharina-ziekenhuis.

Best: Diefstal auto
Tussen zondagavond 23.00 en maandagmiddag 12.30 uur is vanaf de Populier een witte personenauto, Opel Astra, kenteken JP-BZ-53, gestolen.

Deurne: Verdachte aangehouden
Maandagmiddag rond 12.45 uur is in het gemeentehuis aan de Markt een 46-jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats aangehouden. Aan de man was die morgen een ontzeg-ging voor het betreden van het gemeentehuis uitgereikt. De gewaarschuwde politie trof hem daar aan. De man is overgebracht en ingesloten in het politiebureau.