Bloemenveiling Holland draagt grond over aan Recreatiegebied

Datum nieuwsfeit: 22-10-2001
Bron: Bloemenveiling Holland
Bloemenveiling Holland

Bloemenveiling Holland draagt gronden langs Rotte over aan Recreatieschap Rottemeren
Op 22 oktober jl. heeft Bloemenveiling Holland, veilcentrum Bleiswijk, op feestelijke wijze circa 11 hectare grond overgedragen aan het Recreatieschap Rottemeren Lees verder ...

---

Bleiswijk - Op 22 oktober jl. heeft Bloemenveiling Holland, veilcentrum Bleiswijk, op feestelijke wijze circa 11 hectare grond overgedragen aan het Recreatieschap Rottemeren. Het Recreatieschap verwerft hiermee de eerste gronden voor het aan te leggen recreatiegebied Bleiswijkse Zoom Noord. De gronden zijn voor het symbolische bedrag van 1 euro overgedragen.

De heer Mostert, voorzitter van het bestuur van Bloemenveiling Holland en de heer Wolf, lid van het dagelijks bestuur van het Recreatieschap Rottemeren en waarnemend burgemeester van de gemeente Bleiswijk, hebben de overdracht op ludieke wijze bekrachtigd. Zij onthulden een toekomstig tafereeltje: recreanten rond een picknickbank, aangeboden door Bloemenveiling Holland. Het Recreatieschap zorgt met de aanleg van het recreatiegebied Bleiswijkse Zoom Noord voor meer recreatiemogelijkheden in het groen.

De gronden bevinden zich langs de rivier de Rotte en naast Greenparc Bleiswijk, het bedrijventerrein van Bloemenveiling Holland. Het bedrijventerrein van ca. 30 hectare is volop in ontwikkeling. Diverse handelsbedrijven in de bloemensector realiseren daar momenteel hun nieuwe bedrijfshuisvesting.

De overdracht van de gronden is een mooi voorbeeld van een Publiek-Private Samenwerking (PPS). Het Recreatieschap Rottemeren realiseert een recreatiegebied dat in de toekomst het recreatiegebied Rottemeren met de Rottezoom verbindt. In het gebied worden onder andere groen- en watergebieden aangelegd. Bloemveiling Holland voldoet op haar beurt aan de wensen van de overheid: het realiseren van vervangend groen en water als gevolg van de ontwikkeling van het bedrijventerrein Greenparc Bleiswijk.