CarriÈre-site newmonday.com stopt met activiteiten

Datum nieuwsfeit: 22-10-2001
Bron: VNU N.V.
VNU N.V.

Haarlem, 22 oktober 2001

CARRIÈRE-SITE NEWMONDAY.COM STOPT MET ACTIVITEITEN

VNU en Randstad Holding hebben besloten de activiteiten van de carrière-site newmonday.com per 1 november 2001 te beëindigen. Beide ondernemingen hebben een belang van ieder 50% in de joint venture.

Newmonday.com, een on line loopbaancentrum voor hoger opgeleiden, is actief in Nederland, Groot-Brittannië, België, Frankrijk, Italië en Spanje. In totaal zijn er ongeveer 140 mensen werkzaam.

Als gevolg van sterk gewijzigde omstandigheden op de arbeidsmarkt bleef de omzet van newmonday.com achter bij de verwachtingen. VNU en Randstad Holding zien daardoor onvoldoende perspectief om gezamenlijk de activiteiten van de carrière-site voort te zetten.

VNU zal een deel van de activiteiten van newmonday.com in Nederland en Groot-Brittannië integreren in de bedrijven die opereren onder de naam VNU Business Publications. VNU acht de door newmonday.com ontwikkelde concepten kansrijker wanneer zij deel uitmaken van ondernemingen die de markt via verschillende kanalen (print, elektronisch, beurzen) bedienen. Zo beschikken de Nederlandse titels Intermediair en Computable en de Britse vakbladen Computing en Accountancy Age in hun segment over leidende posities op de arbeidsmarkt. Ongeveer 40 medewerkers van newmonday.com zullen in dienst treden bij VNU Business Publications in Nederland en Groot-Brittannië. VNU en Randstad zullen zich inspannen om voor de overige werknemers een nieuwe arbeidsplaats te vinden.