Jaarbeurs Utrecht en NOB gaan samen webcasting aanbieden

Ingezonden persbericht

Hilversum, 22 oktober 2001

Jaarbeurs Utrecht en NOB actief met nieuw internetproduct

Jaarbeurs Utrecht en het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf (NOB) bieden gezamenlijk een nieuwe communicatiemogelijkheid aan voor organisatoren van beurzen, congressen en evenementen. Het nieuwe medium heet Webcasting en geeft vanaf oktober 2001 de mogelijkheid een live uitzending van het event te verzorgen op de internetpagina van de organisator.

Door de opkomst van breedbandiger internet wordt het uitzenden van geluid en bewegend beeld steeds beter van kwaliteit. Dit biedt bedrijven een extra dimensie in hun communicatie. Jaarbeurs Utrecht speelt hier op in met uitbreiding van haar facilitaire diensten.
Webcasting biedt organisatoren de mogelijkheid de communicatie met hun relaties voor, tijdens en na het event te onderhouden. Het on demand bekijken van een productpresentatie, het live volgen van de officiële opening en het tijdens een congres live mee discussiëren met een forum op internet is allemaal mogelijk bij Jaarbeurs Utrecht.

Voor organisatoren en deelnemers ideaal om relaties bij het event te betrekken als persoonlijk aanwezig zijn niet mogelijk is. Op deze wijze kunnen zij toch via internet de sfeer proeven, de hoogtepunten live bijwonen en on demand het item meerdere malen achteraf op internet bekijken.

Over Jaarbeurs Utrecht
Jaarbeurs Utrecht accommodeert jaarlijks meer dan 600 honderd beurzen, congressen en evenementen. Tevens vervult ze een belangrijke faciliterende rol, waarbij steeds meer gezocht wordt naar uitbreiding van haar diensten. Samen met NOB het product Webcasting aanbieden aan haar exposanten en organisatoren is een goed voorbeeld hiervan.

Over NOB
Het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf (NOB) is één van de grotere technische dienstverleners op de Europese audiovisuele markt. Het bedrijf levert alles wat nodig is voor het in studio's of op locatie maken van radio- en tv-programma's, av-producties en multimedia. Het NOB realiseert bovendien alle dagelijkse uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3, Radio 1 tot en met 4, BVN, Canal+, V8, TMF, SBS 6 en NET 5. De activiteiten van het NOB op het gebied van nieuwe media, hebben betrekking op onder andere het bouwen en exploiteren van breedbandige multimedia applicaties, streaming video en audio, web- en videohosting, webcasting en het aanbieden van rich maildiensten. NOB realiseerde onder meer de webcasting voor Euronext, Heineken, Rabobank, World Water Forum, VN Klimaatconferentie, IDFA, VPRO's Club Lek, Rijksmuseum, Dance Valley en Lowlands.

//////

Noot voor de redactie (