Politieberichten Flevoland: aanrijdingen Lelystad en Almere

Politiebericht Flevoland: gehele regio 22-10-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Saskia van Bruinessen, 06-53224343

Aanrijdingen
LELYSTAD De politie zoekt de bestuurder en/of getuigen van een aanrijding zondagochtend rond half 8 op de A6 in de buurt van het tankstation/restaurant. Daarbij raakten een 48-jarige automobilist (onder andere gebroken rib) en zijn twee inzittenden een 20-jarige en een 17-jarige vrouw (letsel onbekend) gewond. De inwoners van Utrecht reden richting Emmeloord toen ze volgens hun verklaring van achter aangereden werden door een nog onbekende bestuurder. De auto van de 48-jarige bestuurder sloeg een aantal keer over de kop en kwam uiteindelijk tot stilstand in de berm. Alle inzittenden zijn per GGD-ambulance naar het Flevoziekenhuis overgebracht.

ALMERE Een 22-jarige bestuurder uit Almere liep gezichtsletsel op toen hij tegen een boom reed. Hij is overgebracht per GGD-ambulance naar het Flevoziekenhuis. Daar is een bloedtest afgenomen (om eventueel alcoholpromillage vast te stellen of uit te sluiten). De 22-jarige verklaarde dat hij niet meer kon remmen voor het oranje verkeerslicht op de kruising Cesar Franckweg met de Stedendreef (daar reed hij op vanuit de richting Waddendreef). Hij probeerde volgens zijn verklaring de voor hem van rechts komende 22-jarige automobilist uit Almere te ontwijken en reed tegen een boom.

LELYSTAD Zondagmiddag raakten drie personen gewond bij een aanrijding op de Markermeerdijk. De dijk is door de aanrijding ongeveer 1 uur afgesloten geweest. Getuigen verklaarden dat een automobiliste slingerend richting Enkhuizen reed. Ze botste frontaal op een tegenligger een 46-jarige automobilist en zijn inzittende een 43-jarige vrouw uit Arnhem. De brandweer knipte het dak van deze auto open en de twee inwoners van Arnhem zijn met onbekend letsel per GGD-ambulance naar het Zuiderzeeziekenhuis gebracht. De 28-jarige automobiliste is ook met onbekend lestel nar dit ziekenhuis overgebracht. De kat die bij haar in de auto zat, is met de dierenambulance meegegaan. De autos die total loss waren, zijn afgesleept.

Aanhoudingen
ALMERE Surveillerende agenten liepen zondagavond op de Steiger. Bij een busbedrijf hoorden zij geluiden en zagen zij twee jongens wegrennen. De agenten hielden de twee staande. Onduidelijk was wat ze daar deden. De agenten troffen gereedschap bij de jongens aan. Ze (15 en 18 jaar uit Almere) zijn aangehouden en voor nader verhoor overgebracht naar het politiebureau. Het busbedrijf meldde dat ingebroken was.

Snelheidscontrole
DRONTEN De politie hield maandagmiddag een snelheidscontrole op verschillende wegen in Flevoland. In totaal controleerde ze 12.420 passanten waarvan 1928 de maximum toegestane snelheid overtraden. De maximum snelheid die gemeten was, was op de Grote Vaartweg in Almere. Daar werd 120 km/u door een bestuurder gereden terwijl 50 toegestaan is.