Bricorama-vestigingen worden Gamma- en Karwei-bouwmarkten

Datum nieuwsfeit: 22-10-2001
Bricorama-vestigingen in België en Nederlands worden GAMMA- en KARWEI-bouwmarkten.

Antwerpen (ots) - Bricorama, een Franse beursgenoteerde onderneming in de doe-het-zelfmarkt, heeft het voornemen 41 vestigingen in België en Nederland om te bouwen tot GAMMA- en KARWEI-bouwmarkten. Bricorama zal hiervoor franchiseovereenkomsten aangaan met Intergamma B.V., die met de exploitatie van de formules GAMMA en KARWEI nummer één is in de doe-het-zelfmarkt in Nederland en nummer twee in de doe-het-zelfmarkt in België.

In België zullen de 23 Bricorama-vestigingen allen overgaan tot de GAMMA-formule. Dit betekent een forse uitbreiding voor de formule die in België op dit moment 44 bouwmarkten telt en de opening van twee nieuwe bouwmarkten voorziet in het najaar. In Nederland zullen de 18 Bricorama-vestigingen voor het merendeel tot KARWEI-bouwmarkten worden omgebouwd en een beperkt aantal tot GAMMA. Op dit moment zijn er in Nederland 138 GAMMA's en 83 KARWEI's.

Bricorama erbij als franchisenemer zal voor Intergamma een welkome uitbreiding zijn en een versterking van haar positie van marktleider in de Benelux. Te meer daar recentelijk buitenlandse bouwmarktketens uit Duitsland en Frankrijk zich hebben gevestigd of nog gaan vestigen in de Benelux. De ombouw zal voor Intergamma een omzettoename van ± f 300 miljoen (137 miljoen euro) tot gevolg hebben, tot een totaal van ruim f 3 miljard (1,4 miljard euro) per jaar. Tevens wordt voorzien dat Intergamma en Bricorama een samenwerking aangaan bijvoorbeeld op het gebied van inkoop voor de GAMMA- en KARWEI-bouwmarkten in België en Nederland alsmede de 85 vestigingen van Bricorama in Frankrijk.

ots original text: Gamma België
Beschikbaar op internet: www.newsaktuell.be

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: de heer R. Petit-Jean, Directeur Gamma België,
Amsterdamstraat 18, 2000