StepStone breidt aanbod uit met stagebank

Datum nieuwsfeit: 22-10-2001

StepStone breidt aanbod uit met stagebank

StepStone en het Stagecentrum bieden student nieuwe kansen

Leiden, 22 oktober 2001 - StepStone, Europa's grootste carrièresite, is een samenwerkingsverband aangegaan met het Stagecentrum. Op www.stepstone.nl staat vanaf vandaag een apart stage- en afstudeercentrum waar studenten gericht naar een stageplaats kunnen zoeken. Op deze wijze wordt het gat tussen student en starter gedicht. Tevens kunnen beide partijen profiteren van elkaars bereik en expertise.

Het stage- en afstudeercentrum op de StepStone site wordt gefaciliteerd door het Stagecentrum. Het initiatief biedt zowel studenten als bedrijven de mogelijkheid zich te profileren. Studenten kunnen op de carrièresite zoeken naar stages, afstudeeropdrachten, tijdelijk werk , traineeships, AIO-vacatures, bedrijfspresentaties en open dagen. Bedrijven kunnen op de site een oproep plaatsen of zelf een geschikte stagiair zoeken. Alle informatie is ook op de site van het stagecentrum (www.stagecentrum.nl) te vinden.

Erik Breeuwsma, directeur van StepStone Nederland: "StepStone heeft als doel voor iedere fase in de carrière geschikte carrièremogelijkheden en -informatie te bieden. Vanaf je eerste baan kun je al terecht op de site van StepStone. Onze site bevatte al informatie voor studenten maar een stage- en afstudeercentrum ontbrak nog."

Over StepStone
StepStone werd in 1996 in Noorwegen gelanceerd met als doel tegemoet te komen aan de eisen van de werkgevers wat betreft rekruteringsoplossingen. Vandaag is StepStone Europa's leidende carrièreportal en bedrijven als Hewlett-Packard, Microsoft, BBC, Bertelsmann, Cap Gemini Ernst & Young en Renault maken gebruik van de StepStone websites om zich in Europa van gekwalificeerd personeel te voorzien.

StepStone opereert momenteel in 18 landen waarvan 17 in Europa. StepStone heeft meer dan 40.000 bedrijven, werkgevers in de publieke sector en wervingbureaus als actieve klanten; een database van ongeveer 582.000 CV's; meer dan 930.000 abonnees en een aanbod van ongeveer 120.000 banen opgenomen op de websites. In Nederland is StepStone sinds september 2000 actief.

Over Stagecentrum.nl
Het Stagecentrum is ontwikkeld, gebouwd en wordt gehost door YellowMind BV te Baarn. Het bedrijf YellowMind ontwikkelde in de afgelopen jaren ondermeer alle systemen voor een van de eerste carrièresites in Nederland. Andere wapenfeiten zijn onder andere TQL (The Question Library), de sites van het NIMA en van Boekenwereld. Binnenkort wordt de relatiesite ItClicks gelanceerd.

Het Stagecentrum is gestart in mei van dit jaar en is -mede door de tienduizenden bezoeken per maand- uitgegroeid tot Nederlands grootste site op dit gebied. Op de website kunnen bezoekers informatie over stages, afstudeeropdrachten, traineeships, bedrijfspresentaties, stagiair(e)s en afstudeerders vinden. Daarnaast verzorgt het Stagecentrum ook de stage- en afstudeerbank van 33 andere sites.

Noot aan de redactie (

Noot voor redacties