BASF op eerste plaats Dow Jones Stoxx Sustainability Index

Datum nieuwsfeit: 22-10-2001
BASF

BASF op eerste plaats in Dow Jones STOXX Sustainability Index

BASF heeft de eerste plaats bereikt van alle aan de nieuwe Dow Jones STOXX Sustainability Index genoteerde Europese chemische ondernemingen. Bovendien behoort BASF tussen de top van 20 procent, van de 600 bedrijven in de EURO STOXX index.

De Dow Jones Sustainability Indexen zijn geïntroduceerd in 1999 om tegemoet te komen aan de toenemende belangstelling van investeerders in bedrijven, die volgens de principes van duurzame ontwikkeling succesvol worden geleid. BASF is sinds 2001 genoteerd in de Dow Jones Sustainability World Index.

BASF bereikte deze leidende positie door een aantal doorslaggevende factoren. In dit kader werden de ontwikkelingen op het gebied van innovatieve- en eco-efficiënte producten, de grootschalige toepassing van e-Commerce en het stimuleren van flexibele werkvormen genoemd. Het feit dat de berichtgeving over economische-, milieu- en sociale activiteiten van BASF voor de gehele chemische branche als standaard dient, heeft ook bijgedragen aan de positie.

Daarnaast werd BASF geroemd om het verankeren van de verplichtingen van Sustainable Development in zowel het gezamenlijke ondernemings- en innovatiebeleid als ook in de doelen van het hoogste management van de onderneming. Het installeren van een 'Raad voor duurzame ontwikkeling' - Sustainability Council - heeft eveneens bijgedragen. Deze raad dient om managementstructuren vorm te geven en te installeren, die leiden tot het invoeren van duurzame ontwikkeling.

Voor nadere informatie:

BASF Nederland B.V.