Convenant STE en DNB over toezicht

Bron: Stichting Toezicht Effectenverkeer
Stichting Toezicht Effectenverkeer

22 oktober 2001
Convenant STE en DNB over coördinatie toezicht.

De Stichting Toezicht Effectenverkeer (STE) en de Nederlandsche Bank (DNB) hebben een convenant gesloten om effectiever toezicht te houden op financiële instellingen. De STE en DNB hebben in het convenant, dat vandaag om 16.00 uur wordt ondertekend, afspraken gemaakt op het gebied van informatie-uitwisseling en coördinatie van het toezicht. Deze afspraken voorzien er onder meer in dat de toezichthouders waar mogelijk gezamenlijk onderzoek verrichten bij financiële instellingen. Ook is afgesproken dat bij niet gezamenlijke onderzoeken de toezichthouders relevante informatie zullen uitwisselen.

De wetten op grond ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen