Ad Melkert en Saskia Noorman-Den Uyl bezoeken Gouda

Den Haag, 24 oktober 2001

'Een duet van generaties'

Ad Melkert en Saskia Noorman-Den Uyl bezoeken Gouda

Woensdag 31 oktober brengen PvdA fractievoorzitter Ad Melkert en PvdA Tweede-Kamerlid Saskia Noorman-den Uyl een bezoek aan Gouda in het kader van de week 'Een duet van generaties'. Om 15.20 uur beginnen zij aan een rondgang door Zorgcentrum Goverwelle, Middenmolenplein 1 te Gouda. Dit is een seniorenflat voor blinden en slechtzienden. Ad Melkert en Saskia Noorman-den Uyl krijgen uitleg over de speciale diensten, die dit huis aanbiedt. Zoals een zelfstandigheidstraining, een aandachtsfunctionaris voor slechtziende en slechthorende bewoners en een voorlezer. Het bezoek wordt om 17.00 uur afgesloten.

De Partij van de Arbeid vindt aandacht voor de positie van ouderen in onze samenleving van groot belang. Mensen leven steeds langer. Dit heeft belangrijke gevolgen. Veel ouderen willen mee kunnen blijven doen en een bijdrage blijven leveren aan de samenleving. Daarom wil de PvdA dat iedereen mee kan blijven doen. Werken op latere leeftijd hoeft niet, maar moet wel mogelijk zijn. Oudere werknemers hebben daarom net zoveel recht op cursussen en bijscholing als hun jongere collega's. Mensen moeten zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven wonen in het huis en de buurt van hun keuze. Woningen moeten flexibel, levensloopbestendig en aanpasbaar gebouwd worden. De PvdA wil één gepaste zorgverzekering voor iedereen, waarbij meer aandacht is voor de patiënt en een goede kwaliteit en toegang gegarandeerd is. Meer huisartsen, meer verpleegkundigen, meer bedden in verpleeg- en verzorgingshuizen en meer voorzieningen voor thuiszorg. De AOW moet voor iedereen welvaartsvast zijn. De PvdA wil een blijvende koppeling tussen loonstijging en de AOW.

Aan deze, en andere onderwerpen, besteedt de PvdA uitgebreid aandacht in de week met als motto 'een duet van generaties'. Dit is de tweede in een reeks van themaweken rond het concept verkiezingsprogramma van de PvdA in de aanloop naar het PvdA verkiezingscongres op 14 en 15 december.

Voor meer informatie: Marije Laffeber 070-318 3691