Iomega's New Generation Zip op Nederlandse markt

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Iomega's New Generation Zip: echt betaalbaar én overal verkrijgbaar

Amsterdam, 25 oktober 2001 ? Iomega, leverancier van oplossingen voor gegevensbeheer, brengt haar meest aantrekkelijk geprijsde externe Zip-drive nu ook in Nederland op de markt. De New Generation Zip, een 100 MB USB-drive, is vanaf medio oktober 2001 te koop voor een aanbevolen winkelprijs van EUR 112,99 inclusief BTW (NLG 249 inclusief BTW). De drive zal bij alle grote leveranciers en resellers van Iomega-producten verkrijgbaar zijn, zoals bij Dynabyte, Dunnet, Media Markt, MicroWarehouse, Office Centre, RAF, Viking etc. Bovendien is de drive te koop via Iomega Direct: www.iomega.com/europe

De drive kenmerkt zich door een robuust ontwerp, betrouwbaarheid, lage kosten, het installatie- en gebruikersgemak en is vederlicht. De New Generation Zip heeft dezelfde opslagcapaciteit als ongeveer 70 floppydisks en is geschikt om bijvoorbeeld digitale foto´s, MP3, Word -, en Excel bestanden, presentaties, scripties etc digitaal te bewaren. Bovendien kan hij zowel horizontaal als verticaal op het bureau worden geplaatst, waardoor het ruimtebeslag tot een minimum kan worden beperkt.

Om de New Generation Zip zo mobiel mogelijk te maken, heeft de drive geen stroomvoorziening nodig en kan eenvoudig op de computer aangesloten worden met één USB-kabel. Voor maximale uitwisselbaarheid ? thuis, op school, op het werk ? wordt de New Generation Zip geleverd met een USB-kabel en IomegaWare tools voor Macintosh, Windows en Linux.

Iomega
Iomega Corporation is de producent en leverancier van de bekroonde Zip-, Jaz-,Clik!-drives en -schijven, en ZipCD-drives en ?schijven waarmee de gebruiker belangrijke informatie kan opslaan, ordenen, beheren, creëren, delen en uitwisselen. Miljoenen gebruikers over de hele wereld maken gebruik van de opslagoplossingen van Iomega -- particulieren, bedrijven, overheden, onderwijsinstellingen en creatieven. Meer informatie is te vinden op www.iomega.com.

Voor het opvragen van beeldmateriaal of overige informatie kunt u contact opnemen met:
Tara van Oyen Peter Wharton Brodeur Worldwide Iomega International S.A. Tel: +31 20 346 20 00 Geneva, Zwitserland Fax: +31 20 669 72 65 Tel: +41 22 87 97 000 email: (tvanoyen@nl.brodeur.com) Fax: +41 22 87 97 453 email: (wharton@iomega.com)

Dit persbericht kunt u ook vinden op www.persinfo.nl