Frans akkoord rundvleessector grove schending Europese markt

Datum nieuwsfeit: 25-10-2001
Bron: CDA

Frans akkoord rundvleessector is grove schending Europese markt

Na de vernieling van een Fries vleesbedrijf in West-Frankrijk en de aanhoudende manifestaties van Franse rundveehouders is de Franse regering gezwicht voor de druk. Het Franse Ministerie van Landbouw heeft zich niet verzet tegen een akkoord tussen de slachthuizen en de producenten, waarin bepaalde minimumprijzen afgesproken worden. In ruil voor het beëindigen van de bezetting van hun bedrijven hebben de slachthuizen, volgens informatie van de Franse Federatie van de Industrie en Groothandel in Vlees (FNICGV), bovendien beloofd om tot eind november de import van buitenlands vlees op te schorten.

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen