Politieberichten district Maastricht

Datum nieuwsfeit: 26-10-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 26-10-2001 Politieberichten district Maastricht (RKey; 14.00 u) Vrijdag, 26 oktober 2001

District Maastricht

Maastricht; stiekeme filmer
Afgelopen donderdag middag kreeg de politie een melding dat in een zwembadcomplex aan de Dousberg in Maastricht iemand vanonder de omkleedcabines met een camera aan het filmen was. Bleek dat een vrouw, die zich in een cabine aan het omkleden was plotseling een videocamera vanonder de naastgelegen omkleedcabine had ontdekt. Het slachtoffer waarschuwde meteen het zwembadpersoneel die vervolgens meteen de politie waarschuwde. De verdachte, een 19-jarige jongeman uit Maastricht werd aangehouden en de videocamera met videocassette werden inbeslaggenomen. Hij werd overgebracht naar het politiebureau waar hij werd ingesloten. De verdachte heeft bekend vanonder de naastgelegen omkleedcabines mensen te hebben gefilmd en de politie maakt proces-verbaal tegen hem op.

Maastricht; fikse boete
De politie heeft de beide Duitse inzittenden van een auto, een 21-jarige man uit Bruck en een 21-jarige man uit Amberg, in het kader van een snelrechtprocedure en in overleg met het parket van de officier van justitie bekeurd met een boete van fl. 500,-. Bij controle afgelopen nacht, donderdag op vrijdagnacht op de Wilhelminakade in Maastricht vond de politie in hun auto een gas/alarmpistool. Het gas/alarmpistool werd inbeslaggenomen. De Duitsers hebben de boete meteen betaald.

Maastricht; onder invloed
Bij controle afgelopen nacht, donderdag op vrijdagnacht op de Boschstraat in Maastricht van een 44-jarige automobilist uit die plaats, bleek dat de Maastrichtenaar onder invloed achter het stuur van zijn auto zat. Ademanalyse wees uit dat hij ruim 1,5 promille alcohol in zijn bloed had. De politie vorderde het rijbewijs in van de verdachte en maakt proces-verbaal tegen hem op. De politie vorderde ook het rijbewijs in van een 54-jarige Maastrichtenaar in. Die wordt ervan verdacht afgelopen nacht op de Malperthuisstraat eveneens onder invloed achter het stuur van zijn auto te hebben gezeten. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau waar ademanalyse uitwees dat hij ruim 1,6 promille alcohol in zijn bloed had. De politie maakt proces-verbaal tegen hem op.

Maastricht; winkeldiefstal
De politie heeft een 48-jarige vrouw uit Maastricht bekeurd met een boete fl. 410,-. Personeel van een winkelbedrijf aan de Brusselsepoort in Maastricht betrapte de vrouw bij diefstal van kinderkleding. Die werden inbeslaggenomen en teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar/winkel. De verdachte werd voor nader onderzoek overgebracht naar het politiebureau en verklaarde bij de politie dat ze zonder voor de goederen te betalen langs de kassa was gelopen omdat ze daar te lang moest wachten.