Politieberichten district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-10-2001

Politieberichten district Eemland zuid, 10.30 uur
Verlichtingscontrole

LEUSDEN De politie hield vrijdagavond een fietsverlichtingsactie op de Hamersveldseweg. Vijftien fietsers kregen een bekeuring, maar voor deze actie gold dat wie de verlichting binnen een week in orde heeft, de boete niet hoeft te betalen.

Te veel op

EEMLAND ZUID Zaterdagmorgen vroeg hield de politie twee automobilisten aan voor het rijden onder invloed van alcohol. Om kwart over twee werd een 47-jarige inwoner van Amersfoort op de Laapeerseweg in Leusden aangehouden. De bestuurder reed met groot en mistlicht aan en reageerde niet op signalen van surveillerende agenten. Zij lieten hierop de auto stoppen. De man bleek met 1,1 promille op achter het stuur te zitten. Proces-verbaal is tegen de man opgemaakt.

Rond half drie reed een 44-jarige inwoner van Leusden op de A1 tegen de vangrail. Het bleek dat de man met 0,8 promille op zijn auto bestuurde. Hij kreeg een rijverbod van twee uur en proces-verbaal wordt opgemaakt.