Politieberichten districten stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 28-10-2001

Politieberichten districten stad Utrecht, 10.15 uur
Aanhoudingen voor belemmering aanhouding

UTRECHT Op zaterdagmiddag heeft de politie een 19-jarige en een 45-jarige man en een 20-jarige vrouw allen uit Utrecht - aangehouden voor belemmering bij een aanhouding. Het drietal belemmerde de aanhouding van een jongen (leeftijd onbekend) uit Utrecht die verdacht was van het rijden zonder rijbewijs en betrokken zou zijn bij een aanrijding op de Prins Bernhardlaan. Bij de aanhouding brak de 19-jarige man de hand van een politiemedewerker.

De politie was bij de aanrijding gekomen omdat hier onduidelijkheid bestond over de bestuurder van de auto. Getuigen wezen de jongen zonder rijbewijs aan. Hierop werd besloten de jongen aan te houden op verdenking van het rijden zonder rijbewijs. Deze nam de benen, aangemoedigd door de 45-jarige man. De agenten gingen achter de verdachte aan, maar werden gehinderd door de 45-jarige man. Op de Boelesteinlaan werd de 45-jarige man aangehouden die hevig verzet bood. Hij werd met gepast geweld naar de grond gebracht en geboeid.

Vervolgens kwam een 19-jarige man aanrennen en sprong op een politiemedewerker. In de worsteling die volgde brak deze hierbij zijn hand. Daarop werd ook de 19-jarige man geboeid. Daarop kwam een 20-jarige vrouw de na diverse vorderingen zich niet wenste te verwijderen. Ook zij werd aangehouden. De 19-jarige en 45-jarige man zijn ingesloten in het bureau. De 20-jarige vrouw kon na verhoor het bureau verlaten.

Aanhouding verdachten diefstal auto

UTRECHT De politie heeft op zaterdagmiddag een 46-jarige man uit Utrecht en een 30-jarige vrouw (woonplaats onbekend) aangehouden op verdenking van diefstal van een auto van een 44-jarige man uit Opijnen. De 44-jarige chauffeur had het tweetal dezelfde ochtend een lift gegeven en was bij de Churchillaan uitgestapt om wat te drinken te halen. Hierbij liet hij zijn autosleutels in de auto achter.

Toen de man terug kwam bleken de man en vrouw verdwenen inclusief zijn auto. De man wachtte ruim een uur of de betrokkenen terugkwamen en besloot dan de politie in te schakelen. Tijdens het opnemen van de aangifte signaleerden surveillerende agenten de auto op de Mauritiuslaan en hielden de beide inzittenden aan.

Omdat de 46-jarige verdachte vermoedelijk verdovende middelen gebruikt had is een bloedtest afgenomen. De 44-jarige eigenaar heeft zijn auto inmiddels teruggekregen.

Verdachte inbraak aangehouden

UTRECHT De politie heeft op zaterdagavond een 17-jarige jongen uit Utrecht aangehouden op verdenking van het plegen van een inbraak. Er was een inbraakmelding bij de politie binnen gekomen bij een bedrijf aan de Kaap Hoorndreef. Toen de agenten bij het pand kwamen, liep de verdachte net naar buiten en in de armen van de politie. De man is naar het bureau overgebracht voor verhoor.

Met honden is het pand nog doorzocht op mogelijke inbrekers. Hier is niemand meer aangetroffen. De technische recherche heeft een onderzoek bij het pand ingesteld. Het is onbekend of er goederen uit het pand zijn weggenomen.

Verdachte inbraak auto`s aangehouden

UTRECHT In de nacht van zaterdag op zondag heeft de politie rond vier uur een 23-jarige man uit Utrecht aangehouden op verdenking van het plegen van diefstal aan/uit auto`s. De politie ontving de melding dat er zou worden ingebroken in autos bij een parkeergarage aan de Springweg.

De agenten benaderden de garage via de verschillende routes en kwamen uit bij een auto waar net de verdachte uitstapte. Een ruitje van de auto was ingeslagen. De man verklaarde dat het voertuig zijn vader toebehoorde en dezelfde achternaam te hebben. Bij het opvragen van de naam van de eigenaar van de auto, bleek dit niet te kloppen. Daarop werd de man aangehouden en ingesloten in het bureau.

In de parkeergarage werden op diverse plaatsen kentekenplaten gevonden en meegenomen naar het bureau. Zeker vijf geparkeerde voertuigen misten kentekenplaten. Bij de auto`s zijn briefjes achtergelaten met het verzoek om bij de politie aangifte te doen.

Mishandeling zonder reden
UTRECHT Op zaterdagmiddag - rond half twee zijn twee vrouwen en een meisje kort na elkaar mishandeld zonder reden door een onbekende man. De vrouwen en het kind hielden blauwe plekken, schaafwonden en kneuzingen over aan de mishandeling.

Een 54-jarige vrouw uit Utrecht liep op de Laan van Nieuw Guinea toen een man haar tegemoet kwam lopen en haar zonder aanleiding tegen haar been en haar buik schopte. Daarop liep de man door tot het voetgangersgedeelte tussen de Kanaalstraat en Laan van Nieuw Guinea waar hij een 27-jarige vrouw uit Utrecht in het gelaat sloeg. Verderop in de Kanaalstraat werd een 8-jarig meisje uit Utrecht het slachtoffer. Zij werd van haar fiets geschopt door de man.

Een alerte getuige is nog achter de verdachte aangereden, maar verloor de man uit het oog op de Bilderdijkstraat. De politie stelt een onderzoek in naar de man.

Rijden onder invloed
UTRECHT De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag twee personen aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol.

Op de Lange Smeestraat werd een 26-jarige man uit Wijk bij Duurstede aangehouden. Hij trok de aandacht van surveillerende agenten toen hij agressief rijgedrag vertoonde. De agenten controleerden de man. Hij maakte een verwarde indruk en sprak met dubbele tong. Daarop besloot de politie de man op alcoholgebruik te testen. Na een anaylse bleek de man met 1,7 promille alcohol in zijn bloed te hebben gereden. De man moet zijn rijbewijs inleveren.
Op het Gandhiplein werd een 30-jarige man uit Nieuwegein aangehouden. De man was kort daarvoor met zijn auto uit de bocht gevlogen en rechtdoor tegen het talud gereden en vervolgens doorgeschoven over het gras en tot stilstand gekomen dwars op de rijbaan van de Fransiscusdreef. De man verklaarde met een onbekende automobilist een wedstrijdje te zijn aangegaan en vervolgens uit de bocht te zijn gevlogen. Na een blaastest bleek de man met 1,25 promille alcohol in zijn bloed te hebben gereden. Zijn rijbewijs wordt ingevorderd.