Esselte introduceert Dymo LabelWriter

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Esselte introduceert Dymo LabelWriter

Marktleider vereenvoudigt kantoormanagement met gebruiksvriendelijke LabelWriter

Woerden, 29 oktober 2001- Esselte,
's werelds grootste producent en distributeur
van kantoorartikelen, introduceert de Dymo LabelWriter (tweede generatie). Esselte biedt met de Dymo LabelWriter een oplossing voor een dagelijks probleem dat elke professionele PC-gebruiker onderkent: slechts één of enkele getypte etiketten zijn nodig, maar daarvoor moet een heel etiketvel worden gebruikt. Papierverspilling, vastgelopen etiketvellen, slechte printkwaliteit en de daarmee samenhangende ergernissen kunnen enkele hinderlijke gevolgen hiervan zijn.

De Dymo LabelWriter range bestaat uit een drietal verschillende labelprinters: 310, 320 en 330 Turbo, en een breed assortiment labels met 16 verschillende formaten. De LabelWriters zijn PC- en Mac-compatibel en zijn de oplossing voor het maken van persoonlijke etiketten 'on demand' vanuit de meeste database software (Access, Excel, Paradox) en vanuit Microsoft Word, Outlook, GoldMine, TeleMagic, ACT! en CardScan. Ook heeft Esselte voor de LabelWriter 300-serie als eerste toestemming van Palm gekregen voor een Palm add-in in de Palm desktop-software (vanaf 4.0).

Het gebruik is eenvoudig: je selecteert in één van deze programma's een adres, drukt op het LabelWriter-icoon dat automatisch wordt aangemaakt in het programma en de LabelWriter print razendsnel een individueel label: 8 (LW 310), 16 (LW320) en 32 (LW 330 Turbo) labels per minuut. De LabelWriter gebruikt geen inkt, toner of linten, maar werkt op basis van een thermisch principe; de informatie wordt als het ware in de etiketten gebrand. Hierdoor ondervinden gebruikers geen hinder van toners en linten die vervangen moeten worden, terwijl ze wel kunnen rekenen op nauwkeurige (300 dpi) geprinte etiketten. Zelfs labels met afbeeldingen, foto's, barcodes, datum en tijd zijn mogelijk met de nieuwe LabelWriters.

De toepassingsmogelijkheden van de LabelWriter variëren van het aanmaken van labels voor enveloppen, pakketjes, diskettes, (ZIP-)disks, video's en cd's tot ordners en badges. Zestien verschillende etiketformaten (onder andere adres, hangmap, ordner, badge, VHS) maken de LabelWriter geschikt voor dagelijks gebruik, zowel op kantoor als in winkels en postkamers.

Esselte levert de Dymo LabelWriter met eenvoudig te gebruiken software met templates voor elke type label. Dankzij een uitgebreide Label Designer kunnen gebruikers hun eigen labelsjabloon ontwerpen. De LabelWriter print labels in staande of liggende opmaak en de tekst wordt automatisch opgemaakt zodat het op het gekozen label past.

De interne database bewaart veelgebruikte labels en het is mogelijk de labels automatisch te nummeren. De LabelWriter wordt geleverd met standaard printerdrivers om labels te printen vanuit elke applicatie. Dankzij het formaat en de fraaie vormgeving en kleurstelling past de LabelWriter op het bureau van elke office manager, secretaresse, personal assistent, boekhouder, postkamer-, customer service-, repair- en call-centermedewerker.

Bijgeleverd
Printerkabel (serieel of USB), rol labels, netvoedingsbekabeling, software op cd-rom (Hybride PC/Mac) en gebruiksaanwijzing.

Systeemvereisten
USB-versie (LabelWriter 310, 320 en 330 Turbo): Windows 98 of hoger, Mac OS 8.6 of hoger (geen OSX).
Seriële (DB-9) versie (LabelWriter 330 Turbo): Windows 95/NT4 of hoger, Mac OS 8.6 of hoger (geen OSX).

Prijs en beschikbaarheid
De Dymo LabelWriter is vanaf heden verkrijgbaar vanaf fl. 340,- bij Esselte, telefoon (0348) 41 50 84. Zie ook www.labelwriter.nl of www.dymo.nl

Digitale afbeeldingen en testexemplaren zijn verkrijgbaar via Marlous Löffelman, telefoon (0344) 677 300 of e-mail marlous@jeronimus-wolf.nl

- einde persbericht -