Medilux introduceert verband tegen eczeem bij kinderen

Datum nieuwsfeit: 29-10-2001

MEDILUX BV

Goed nieuws voor kinderen met eczeem

Persbericht 29 oktober 2001

Goed nieuws voor kinderen met (atopisch) eczeem

Toepassing van anti-bacteriële natuurzijde nieuw bij de behandeling van (atopisch) eczeem.

Atopische eczeem is een eczeemvorm die al voor het 2e levensjaar aanvangt. Het aantal kinderen wat er last van heeft
is sterk groeiende. Momenteel krijgt circa 10-20% van deze jonge kinderen in Nederland hiermee te maken.

Door de hevige jeuk bij dit eczeem gaat het kind krabben waardoor de huid nog meer beschadigd wordt. Hierdoor wordt het genezingsproces vertraagd en neemt de jeuk nog meer toe. Ook door irritatie van kleding (wol, katoen) en huidinfecties wordt deze cyclus in stand gehouden.

Zijde is de enige natuurlijke vezel die volledig glad is en de huid niet irriteert. Dermasilk(r) natuurzijde heeft een anti-bacteriële werking door toepassing van AEGIS(r). AEGIS(r) is een bewerking van het oppervlak van de zijde die niet uitgespoeld kan worden of kan verdampen. Bacteriën worden op een mechanische wijze gedood en groei van bacteriën wordt voorkomen.

Toepassing van Dermasilk(r) natuurzijde op de eczeemhuid zorgt ervoor dat de huid beschermd wordt tegen krabben, irritatie door kleding en infecties. De hoge lucht- en waterdampdoorlaatbaarheid zorgt ervoor dat geen transpiratie of warmtestuwing optreedt. Door deze eigenschappen wordt het genezingsproces versneld, neemt de jeuk af en verbetert de slaap.

Dermasilk(r) verbandoverall, veilig en effectief De Dermasilk(r) verbandoverall is geheel vervaardigd uit Dermasilk(r) natuurzijde. De overall is speciaal ontwikkeld om het genezingsproces te versnellen bij eczeem en andere jeukende huidaandoeningen. De verbandoverall kan toegepast worden bij kinderen tot 3 jaar met (atopisch) eczeem. In combinatie met zalf versterkt het de werking van zalf. Voor andere kinderen en volwassenen kan Dermasilk(r) als pyjama gebruikt worden of overdag onder de kleding gedragen worden.

Waar te verkrijgen?
Dermasilk(r) verbandoverall is vanaf eind oktober in Nederland verkrijgbaar bij apotheken, thuiszorgwinkels en medische speciaalzaken.

Meer informatie?
Voor meer informatie over deze nieuwe behandelingsmethode kunt u contact opnemen met de Cara C'air infolijn 023 - 539 22 88.

Noot voor redacties