Politieberichten Flevoland: district Noord

Politiebericht Flevoland: district Noord 29-10-2001 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Saskia van Bruinessen, 06-53224343

Winkeldief aangehouden
LELYSTAD De politie hield zondagmiddag op de Punter de 16-jarige Lelystedeling die verdacht wordt van een winkeldiefstal bij een winkel in de Nerringpassage op zaterdagmiddag 20 oktober. Volgens getuigen had de man kleding uit de winkel meegenomen, maar bleef bij het verlaten van de winkel achter een haak hangen. Twee oplettende omstanders grepen de verdachte in de kraag en namen deze mee naar binnen. De verdachte verzette zich, een omstander kreeg daarbij klappen in zijn gezicht en de verdachte vluchtte. Agenten zagen afgelopen zondag de verdachte fietsen en gingen deze achterna. Na een korte achtervolging hielden de agenten de 16-jarige aan en brachten hem geboeid over naar het politiebureau waar hij voor nader verhoor is ingesloten.

Vernieling
DRONTEN De politie kreeg zondagmiddag een melding van een vernielde brievenbus bij een bedrijf op de Staalwijk. Ter plaatse bleek de brievenbus van de paal te liggen en de inhoud van de brievenbus op de stoep verbrand te zijn. De politie vermoedt brandstichting.

Controle
Verlichting
LELYSTAD De politie hield maandagochtend vroeg op de Larserdreef een controle op verlichting. De meeste bestuurders hadden hun verlichting in orde. Een aantal bestuurders kreeg een waarschuwing voor hun defect dim- of achterlicht en kreeg de kans om deze alsnog in orde te maken. De agent waarschuwde een bestuurder voor het rijden met mistlampen. Als er geen mist is, is het niet de bedoeling om met deze lichten te rijden.

Alcohol
EMMELOORD De politie hield zondagnacht een alcoholcontrole op de kruising Nagelerweg/Randweg/Amsterdamweg. In totaal deden ongeveer 30 bestuurders een blaastest. Alle testen waren negatief.

Aanrijding
DRONTEN Zondagmiddag kreeg de politie een melding dat een auto bij de Dronterweg in de sloot zou liggen. Daar trof zij een auto zonder bestuurder in de sloot aan. Vermoedelijk was de auto tegen de paal van het u rijdt te snel-waarschuwingsbord gebotst. De auto is door een bergingsbedrijf afgesleept. De politie nam contact op met de eigenaar van de auto en nam het kentekenbewijs in beslag. De 26-jarige bestuurder uit Dronten lag te slapen. Proces-verbaal wordt opgemaakt.