Politieberichten Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 29-10-2001

Politieberichten district Heuvelrug, 09.10 uur
Bromfietser aangehouden

RHENEN Zondagavond zagen agenten omstreeks tien over tien een bromfietsbestuurder over de rijbaan van de Nieuwe Veenendaalseweg rijden. De agenten keerde hun voertuig en wilde de bestuurder controleren. Na gekeerd te zijn bleek dat de bromfietser verdwenen was.

Na een korte zoektocht werd de 17-jarige jongen uit Veenendaal in het bos net voorbij de camping aan de Nieuwe Veenendaalseweg aangetroffen. Uit een eerste controle bleek dat er meerdere dingen niet klopte aan de bromfiets. Het voertuig werd in beslag genomen.

Op het bureau bleek dat de bromfiets was opgevoerd, geen geel verzekeringsplaatje had, de claxon niet werkte, de achterrem defect was en de uitlaat niet origineel was. Tevens kon de jongen geen geldig bromfietscertificaat tonen. Tegen de Veenendaaler is proces verbaal opgemaakt.

Verdachte vernieling aangehouden

VEENENDAAL Door getuigen werd zondagnacht gebeld naar de politie met de melding dat er een ruit was vernield bij een bedrijf aan de Prins Bernhardlaan.

Omstreeks tien voor vier was de politie ter plaatse en trof en vernielde ruit van een toegangsdeur aan. De agenten werden door getuigen aangesproken dat de verdachte was weggelopen in de richting van de Mulderslaan. Na een korte achtervolging kon de 24-jarige man uit Veenendaal op de Mulderslaan worden aangehouden.

Door de getuigen werd de man voor 100% herkend. Door het vernielen van de ruit bleek ook schade in het pand te zijn ontstaan. De verdachte bekende de vernieling en beloofde de schade te vergoeden.