EPA aanpak Rotterdam voor corporaties

Bron: Duboconvenant Rotterdam
Duboconvenant Rotterdam

EPA aanpak Rotterdam voor corporaties

Uit de milieubeleidsevaluatie van de gemeente Rotterdam is gebleken dat mogelijkheden voor duurzame renovatie en beheer van bestaande woningen veelal onbenut bleven. De gemeente heeft daarom het plan opgevat om duurzame renovatie en beheer realiseren door middel van structurele inzet van EPA's (Energie Prestatie Advies) door woningcorporaties. Betrokken partijen zijn GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst), het energiebedrijf Eneco, de Novem en uiteraard de woningcorporaties en de gemeente zelf. De EPA aanpak gaat per oktober 2001 van start. Eind dit jaar en begin volgend jaar worden een aantal corporaties geinterviewd en worden workshops georganiseerd. Het streven is om begin volgend jaar een samenwerkingsovereenkomst over de EPA aanpak tussen alle betrokken partijen af te sluiten. Heeft u interesse of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met: Marjolein van Dongen, Milieubeleid Rotterdam Telefoon: 010 489 77 07 E-mail: (m.vandongen@gw.rotterdam.nl)