McAfee beheert Symantec antivirus voor desktop en server

Datum nieuwsfeit: 29-10-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

- PERSBERICHT -

McAfee beheert Symantec antivirus voor desktop en server met ePolicy Orchestrator

ePolicy Orchestrator 2.5 biedt bedrijfsbrede distributie en beheer van 250.000 desktops vanaf een enkele server

Amsterdam, 29 oktober 2001 -- McAfee, onderdeel van Network Associates, Inc. (Nasdaq: NETA), introduceert vandaag de nieuwste versie van haar product voor de distributie en het beheer van antivirussoftware, die ook Symantec's antivirus voor desktop en server beheert. De ePolicy Orchestrator (ePO) 2.5 is een oplossing voor het beheer van antivirusbeleid en is schaalbaar tot 250.000 desktops vanaf een enkele server. Het omvat uitgebreide cross-vendor mogelijkheden voor antivirusbeheer, gedetailleerde cross-vendor grafische reportage en snelle inzet van software. Deze combinatie biedt kosteffectieve virusbescherming voor de gehele organisatie.

De cross-vendor beheertechnologie van ePO 2.5 stelt IT beheerders in staat om niet alleen de McAfee antivirusproducten te monitoren en beheren, maar ook de producten van Symantec voor desktops en servers. De ePO 2.5 verbetert de manier waarop het antivirusbeleid van een organisatie doorgevoerd kan worden. Het heeft de mogelijkheid om Symantec producten in het netwerk op te sporen en up-to-date te houden. ePolicy Orchestrator is zeer bruikbaar voor bedrijven die hun werknemers de keuze laten of ze McAfee of Symantec antivirusproducten gebruiken op hun desktop. Ook is het ideaal bij de fusie van twee bedrijven, wanneer het ene bedrijf gebruik maakt van McAfee en het andere van Symantec.

"In grote ondernemingen die geen gebruik maken van een enkele antivirusleverancier, is het tot nu toe erg moeilijk geweest om een effectief viruspreventiebeleid te voeren," aldus Eric Hemmendinger, research director security en privacy bij Aberdeen Group. "Met ePO's ondersteuning voor Symantec's oplossingen voor desktop en server lost McAfee een enorm probleem op voor IT-beheerders. Met ePO kunnen ze het beleid voor McAfee naadloos integreren met dat voor Symantec, waardoor ze de organisatie veel beter kunnen beschermen tegen virusaanvallen."

Of een bedrijf 250 of 250.000 gebruikers heeft, met McAfee ePO kan de IT-beheerder vanaf een enkele console updates opleggen aan gebruikers die op afstand werken. De netwerkbeheerder kan de laatste virusdefinitie updates doorsturen naar het volledige netwerk in geval van een virusuitbraak, dankzij de mogelijkheden tot systeem alerts via e-mail, pagers of andere apparaten, gebaseerd op prioriteit en ernst van de uitbraak.

"Het beheren van een uitgebreid antivirusbeleid voor de hele organisatie is nu een stuk makkelijker," aldus Ryan McGee, group product marketing manager bij McAfee. "De mogelijkheid om Symantec desktop antivirus te beheren en up to date te houden geeft IT beheerders meer controle. Met ePO kunnen bedrijven eventuele antivirus integratie uitstellen en zich richten op belangrijkere zaken, zonder dat ze afbreuk doen aan hun virusbescherming.

Beschikbaarheid
McAfee ePolicy Orchestrator 2.5 is beschikbaar als stand-alone oplossing en als centrale console voor de McAfee Active Virus Defense (AVD) suite, die beschouwd wordt als een van de belangrijkste virusopsporing en -verwijderingtechnologieën. Meer informatie kan gevonden worden op www.mcafeeb2b.com.

McAfee
McAfee is onderdeel van Network Associates en beschermt e-business ondernemingen tegen beveilingsinbreuken en virusaanvallen. McAfee heeft zich sterk gericht op de groeiende mobiele en draadloze markt, met de ontwikkeling van de VirusScan Wireless productfamilie. McAfee richt zich ook actief op de service provider markt met McAfee ASaP, dat beveiliging en virusbescherming biedt via het internet. Alle McAfee producten worden ondersteund door de vooraanstaande antivirus-onderzoekorganisatie McAfee AVERT (Anti-Virus Emergency Response Team). Dit team heeft als eerste het Melissa-virus, Bubbleboy en Phage, het eerste draadloze virus, ontdekt. Voor meer informatie, zie www.mcafeeb2b.com of www.mcafeeasap.com.

Network Associates
Network Associates, met hoofdkantoren in Santa Clara, Californië, is marktleider op het gebied van beveiligings- en beschikbaarheidsoplossingen voor e-business ondernemingen. Network Associates bestaat uit drie productgroepen. McAfee levert antivirusproducten, Sniffer Technologies is expert op het gebied van netwerkbeschikbaarheid en systeembeveiliging, en Magic Solutions biedt webgebaseerde service desk oplossingen. Voor meer informatie, bel +31 20 526 6100 of zie www.nai.com.

Network Associates is in de Benelux gevestigd in:
NL: Gatwickstraat 25, 1043 GL Amsterdam
BE: Building Buro & Design, Heizel Esplanada, B43, 1020 Brussel

Voor meer informatie:
Suzanne van Donge Ezra van Tiel Network Associates International BV Applied Communications T:+31 20 586 6215 T: +31 20 531 3738

E: (Suzanne_van_donge@nai.com) E: (ezra@appliedcom.com)

OPMERKING: Network Associates, McAfee, PGP, Sniffer, VirusScan, WebShield, NetShield, GroupShield, PrimeSupport, Enterprise SecureCast en Magic Solutions zijn gedeponeerde handelsmerken van Network Associates en/of zijn filialen in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken in dit document zijn uitsluitend eigendom van hun respectieve eigenaars.