Vopak verkoopt minderheidsbelang in Frans tankopslag bedrijf

Vopak NV

Vopak verkoopt minderheidsbelang in Frans tankopslag bedrijf

Rotterdam, 30 oktober 2001

Koninklijke Vopak N.V. maakt bekend in beginsel overeenstemming te hebben bereikt inzake de verkoop van haar 21,03 % minderheidsbelang in Dépôt Pétroliers de Fos S.A. (DPF) te Marseille, Frankrijk, aan Agip en de Franse bedrijven Dyneff en Petrovex (Auchan). Agip en Dyneff zijn reeds aandeelhouders in DPF.

De voorgenomen verkoop is in lijn met de strategie van Vopak om haar tankopslag netwerk en daaraan gerelateerd geïnvesteerd vermogen te optimaliseren.

Profiel
Als marktleider biedt Vopak over de hele wereld logistieke en distributiediensten aan de chemische en olie-industrie en aan eindgebruikers van chemicaliën. De organisatie beschikt over een wereldwijd logistiek netwerk van tankopslag bedrijven, tankers en tankcontainers en een Noord - Amerikaans en Europees netwerk van distributiecentra. Vopak: de schakel tussen producent en eindgebruiker van chemicaliën en olieproducten.

Voor nadere informatie:
Koninklijke Vopak N.V.