Hardrijder rijdt onverzekerd en zonder rijbewijs

Datum nieuwsfeit: 30-10-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: 30-10-2001
District Heerlen
Verkeershandhavingsteam

Hardrijder reed bovendien onverzekerd en zonder rijbewijs

Gisteren maandag 29 oktober werd door het verkeershandhavingsteam op een drietal plaatsen in Maastricht gecontroleerd op snelheid, gordel en roodlicht. Het betrof de Tongerseweg, Brusselseweg en Cabergerweg. Op de Tongerseweg werden 1200 voertuigen gecontroleerd waarvan 230 te hard reden en 84 km per uur als hoogst gereden snelheid gemeten werd. Op de Brusselseweg betrof het 634 voertuigen, 153 bekeuringen en 93 km per uur als hoogst gemeten snelheid. De snelheid van het verkeer op de Cabergerweg werd gemeten met de Lasergun, waarbij aan 29 bestuurders een bekeuring werd uitgereikt. Bovendien kreeg een van deze bestuurders ook een bekeuring omdat het voertuig niet verzekerd was en hij niet in het bezit was van een geldig rijbewijs. Zijn auto werd in beslag genomen. Naast al deze bekeuringen voor snelheidsovertredingen werd geconstateerd dat 7 automobilisten geen gordel droegen en op de Tongerseweg 9 bestuurders door rood reden.

J.M.N. Clermonts
Voorlichter VHT (045-4003930)