Kelkoo handhaaft sterke groei in Q3

Bron: KELKOO Nederland

Kelkoo handhaaft sterke groei in Q3

Omzet stijgt 100% in Q3 2001 t.o.v. 2000

LUCHTHAVEN SCHIPHOL, 31-10-2001 -- Kelkoo, Europa's marktleider in het online shopping engine segment, rapporteert een omzet van EUR 1,73 M in Q3 (+ 112% ten opzichte van de omzet in Q3 2000 van EUR 815 K)

Meer dan 5 Miljoen referrals

Kelkoo bevestigt de sterke groei van haar op clicks gebaseerde inkomstenstroom: de shopping engine factureert haar klanten (e-merchants en merken) in verhouding met het aantal leads naar hun site, als het resultaat van gebruikers die op zoek zijn naar een product en bij Kelkoo het online aanbod en prijzen vergelijken. Kelkoo verwacht voor dit jaar ruim 20 miljoen leads door te sturen naar haar zakenpartners in de acht Europese landen waar de online shopping engine aanwezig is.

... voor 400 klanten
De inkomsten van Kelkoo bestaan uit omzet op basis van clicks en advertenties. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 400 klanten. De meest gerenommeerde online winkels en merken in Europa tonen hun producten en diensten op de virtuele schappen van Kelkoo.

'We zijn duidelijk op weg om binnen de komende 12 maanden winstgevend te worden' aldus Onno Staal, Country Manager Kelkoo Nederland, hij voegt toe 'Onze sterke groei in combinatie met een solide financiŽle basis stelt ons in staat de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien'. Eind september bedroeg de kas positie van Kelkoo EUR 18 M.

Kelkoo is een winkelservice op internet en vergelijkt het aanbod van online winkels binnen onder meer consumentenelektronica, culturele producten (CD, DVD, video, boeken), computers, telefoons, auto's, huishoudelijke apparatuur en reizen.

Noot voor redacties