Politiebericht Eindhoven e.o.

Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Eindhoven e.o. 31-10-2001
3e Persbericht 31 oktober 2001

Persberichten uit de regio:

Eindhoven: Insluiper neemt tas, jas en auto weg Een insluiper heeft uit een pand van een bedrijf aan de Bedrijvenweg woensdagmiddag tussen 15.15 en 15.30 uur de tas en de jas van een 40-jarige medewerker gestolen. De medewerker had even zijn werkplek verlaten om koffie te halen. Toen hij terugkwam miste hij zijn jas en zijn tas. In zijn jas zaten zijn autosleutels. Hierop is de medewerker meteen naar buiten gelopen. Daar bleek dat zijn blauwe Opel Astra met het kenteken TG-HF-21 ook weg was. In de tas en in de jas zaten een rijbewijs, een kentekenbewijs, een paspoort, een bankpasje en een geldbedrag van ongeveer 250 gulden. De dader is vermoedelijk binnengekomen door een deur die niet op slot zat.

Eindhoven: Fietser gewond
Op de kruising Noord Brabantlaan Zeelsterstraat is woensdag rond 14.20 uur een 34-jarige fietster uit Eindhoven gewond geraakt toen zij in botsing kwam met een vrachtauto. De 21-jarige vrachtwagenchauffeur uit Vogelweerde reed over de Noord Brabantlaan. Hij wilde rechts afslaan. Hierbij zag hij de fietster niet. De fietster is voor behandeling aan haar verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

Eindhoven: Vrouw onzedelijk betast
Op de Vriesstraat is woensdag rond 15.30 uur een 32-jarige Eindhovense aangerand. De vrouw liep op de Vriesstraat toen een onbekende man haar tegemoet kwam lopen. In het voorbij lopen betastte hij de vrouw onzedelijk.

Eindhoven: Poging tot beroving van bromfiets
Op de Dr. Cuyperslaan is woensdagmiddag tussen 14.40 en 15.45 uur 18-jarige Eindhovense door een onbekende man van haar scooter geslagen. Het meisje passeerde de man die over het trottoir liep. Hierop sloeg de man haar met zijn rugzak waardoor ze viel. De man probeerde vervolgens haar bromfiets te starten en weg te rijden. Omstanders zagen wat er gebeurde en liepen naar het meisje toe waarop de man vluchtte zonder scooter. Het meisje liep kneuzingen aan haar been op en is voor behandeling naar het Catharinaziekenhuis geweest.

Eindhoven: Autogordelcontrole
Tijdens een autogordelcontrole op de Dr. Schaepmanlaan St. Petrus Canisiuslaan zijn woensdagmiddag tussen 13.00 en 16.00 uur 36 bekeuringen uitgedeeld.

Helmond: Aanranding
Op de Rijpelbaan is dinsdagmiddag tussen 16.00 en 16.30 uur een 17-jarig meisje uit Helmond aangerand. Het meisje fietste over het fietspad naast de Rijpelbaan toen zij plotseling door twee onbekende mannen ingehaald en klemgereden werd. Een van de mannen pakte het meisje vast en de andere probeerde haar te kussen. Ook werd ze bedreigd met een mes. Na verzet van het meisje zijn de mannen uiteindelijk weggefietst in de richting van het centrum van Helmond. Het gaat om twee mannen met een donkere huidskleur van ongeveer 20 jaar met een normaal postuur. Een van hen droeg een grijze jas en had kort kroes haar. De ander had een blauw jack aan en droeg een rode pet.

Helmond: Verdachte van winkeldiefstal aangehouden In een winkel op de Markt is woensdag een 22-jarige vrouw uit Berlijn aangehouden door het personeel. Zij wordt verdacht van het stelen van kleding uit de winkel. Een medewerkster vroeg of ze in de tas van de vrouw mocht kijken omdat ze het vermoeden had dat ze spullen uit de winkel had weggenomen. De verdachte wilde dit niet en probeerde de winkel te verlaten. Hierop werd ze door de medewerkster aangehouden. De vrouw opende toen haar tas en gooide een spijkerbroek op de grond. De verdachte is overgedragen aan de politie. Zij is ingesloten op het bureau. De politie stelt nog een onderzoek in naar de juistheid van de identiteit van de verdachte.

Best: Gereedschap gestolen
Uit een loods aan de St. Antoniusweg zijn woensdagmiddag tussen 12.00 en 15.00 uur een waterpas, drie slijpmachines, drie boormachines en een cirkelzaag gestolen. Hoe de dader in de loods is gekomen is nog onduidelijk.

Best: Oude schoenen voor nieuwe verruild
In een winkel aan het Europaplein is woensdagmiddag rond 17.10 uur een 31-jarige Eindhovenaar betrapt toen hij met een paar nieuwe schoenen zonder betalen naar buiten wilde lopen. De verdachte werd door het personeel van de winkel aangehouden en overgedragen aan de politie. Uit onderzoek bleek dat de man zijn oude schoenen in de winkel had achtergelaten. Na verhoor mocht de man weer naar huis. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Best: Snelheidscontrole
Op de Oirschotseweg zijn woensdagmiddag tussen 14.30 en 16.50 uur 2.137 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 64 bestuurders reden harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 50 km/u.

Budel: Snelheidscontrole
Op de Midbuulweg zijn woensdag tussen 9.40 en 12.55 uur 394 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Hiervan reden 200 bestuurders harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 95 km/u.

Deurne: Vrouw valt met fiets
Op de Hogeweg is woensdagmiddag rond 14.00 uur een 61-jarige vrouw uit Deurne gewond geraakt. De vrouw is door nog onbekende oorzaak met haar fiets gevallen. Zij met verwondingen aan haar arm en schouder overgebracht naar het ziekenhuis.

Geldrop: Poging inbraak
Tussen dinsdag 18.00 uur en woensdag 9.30 uur is gepoogd om in te breken in een winkel aan de Langstraat. Een achterdeur trachtte men open te breken. Dit is niet gelukt. De dader is niet in het pand geweest.

Geldrop: Snelheidscontrole
Op het Bogardeind zijn woensdag tussen 9.55 en 12.15 uur 2.701 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Hiervan overtraden 177 bestuurders de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedraagt 92 km/u.

Gemert: Fietser botst op auto
Op de rotonde Vondellaan Kruiseind Komweg Haag is woensdagmiddag rond 13.50 uur een 36-jarige fietser uit Uden achter op de auto van een 25-jarige man uit Gemert gebotst. De fietser reed over de rotonde komende vanaf het Kruiseind. Voor hem reed de automobilist die plotseling remde omdat hij rechts af wilde slaan. De fietser botste toen achter op de auto die hij van links wilde passeren. Hij is met verwondingen aan zijn hand, schouder en been overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis.

Nuenen: Snelheidscontrole
Op de Collsehoefdijk zijn woensdagmiddag tussen 14.15 en 15.30 uur 813 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Hiervan reden 58 bestuurders harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid is 81 km/u.

Veldhoven: Verkeerscontroles
Tijdens een verkeerscontrole op de Run 4500 zijn woensdagmiddag tussen 14.00 en 15.30 uur 17 bekeuringen uitgedeeld. Dertien voor het niet dragen van de autogordel, twee voor een onjuist kenteken op een aanhangwagen, een vanwege de losbreekinrichting van de aanhangwagen en een voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs. Ruim 30 voertuigen werden gecontroleerd.

Tijdens een roodlichtcontrole op de Provincialeweg de Run 1100 zijn woensdag vier personen bekeurd voor het rijden door rood en een voor het ontbreken van een geldige APK.

Tijdens een roodlichtcontrole op de Kempenbaan de Run 2100 werden woensdag vijf bekeuringen uitgedeeld.

Waalre: Bromfietscontrole
De politie heeft woensdagmiddag op de Lissevenstraat, de Burgemeester Mollaan, de Eindhovenseweg en op de Dirck van Hornelaan een bromfietscontrole gehouden. Gecontroleerd werden onder andere het bromfietscertificaat, de verzekering, het vermogen en het dragen van een helm. In totaal werden 32 bekeuringen uitgedeeld.