Baerten spreekt over Agent Technology

Internet Society Nederland
Uitnodiging

INTERNET SOCIETY NEDERLAND OKTOBER 2001
De vereniging voor internetminded professionals, beleidsmakers en doordenkers in Nederland. Wordt lid!

Agent Technology

Woensdag 31 oktober

Drie weken geleden vond de ISOC Do plaats waarbij we op een inleidend niveau aandacht besteedden aan Intelligent Agents. Chris van Aart gaf toen inzicht in het domein van Agent Technology en het onderscheid tussen zelfstandige interface/informatie-agents en multi-agent systemen. Je vindt zijn presentatie online.

Op 31 oktober spreekt Nik Baerten van het Maastricht McLuhan Institute over Agent Technology. Baerten geeft een verdieping van het 'agent'-concept. Voortbordurend op de presentatie van Chris van Aart, schetst Baerten een breder beeld van 'agents'. Hij doet dat door enerzijds in te gaan op dieperliggende trends die zich momenteel voordoen op internetterrein en de ons omringende wereld, maar ook door aan te geven welke rol de 'agents' daarin kunnen spelen of dat in de toekomst nog zullen doen. Baerten onderzoekt hoe we mbv een multi-agent geörienteerde, intelligente interface, kunnen overgaan van een gefragmenteerde wijze van informatievergaring naar een proces hiervan dat voor de gebruiker naadloos verloopt.

Hopelijk tot ziens op 31 oktober!

Internet Society Nederland
Bleiswijkseweg 37e, Zoetermeer
tel. 079 343 57 90
(Routebeschrijving)

50 Euro voor ISOC-leden
100 Euro voor introduce(e)s

Gratis voor de pers

Na aanmelding krijg je een factuur toegestuurd

Aanmelden

Aanmelden kan door een email te sturen aan (karen@staff.isoc.nl) met als titel "aanmelding Re: Agent Technology".