Politie Maastricht zoekt eigenaar teruggevonden crossfiets

Datum nieuwsfeit: 31-10-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 31-10-2001 Politiebericht eigenaar gestolen fiets gezocht Woensdag 31 oktober 2001

Maastricht, eigenaar fiets gezocht:
De politie heeft op dinsdagmorgen 23 oktober 2001 een 14 jarige inwoner van Maastricht aangehouden verdacht van het plegen van twee pogingen tot inbraak in winkels aan de Rechtstraat te Maastricht. (persbericht d.d. 23 oktober 2001)
Tijdens het vervolgonderzoek werd door de politie in de ouderlijke woning diverse dure visspullen aangetroffen alsmede een cross-fiets. De visspullen bleken bij een inbraak uit een schuurtje te Maastricht door de aangehouden 14 jarige jongen ontvreemd te zijn. De eigenaar van de visspullen kon worden opgespoord en de politie kon hem zijn ontvreemde goederen teruggeven.
Echter van de aangetroffen fiets kon geen eigenaar worden achterhaald. De fiets, een zilverkleurige cross-fiets die veelal op skate-banen door jeugdigen wordt gebruikt, kon niet herleid worden tot een eigenaar. De fiets werd, volgens de aangehouden jeugdige vanaf de Rechtstraat gestolen. De politie is op zoek naar de eigenaar van de fiets, die zich bij de politie van basiseenheid Maastricht Noord-Oost gevestigd aan de Parallelweg te Maastricht, kan melden. Het aantonen van het eigendom kan mogelijk met een aankoopbewijs geschieden.