Chauffeur gegijzeld en beroofd van vrachtauto in Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 31-10-2001
Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Eindhoven 31-10-2001
2e Persbericht 31 oktober 2001

Eindhoven: Vrachtwagenchauffeur tijdelijk gegijzeld en vrachtauto met lading gestolen
Maandagmorgen rond 6.20 uur is door vier nog onbekende mannen een vrachtauto met een lading snoep en sigaretten gestolen. De chauffeur van de vrachtauto werd door de daders vier uur lang gegijzeld en rond 10.30 uur op een industrieterrein in Raamsdonkveer vrij gelaten. De 34-jarige Eindhovense vrachtwagenchauffeur was met zijn vrachtauto net vertrokken bij zijn bedrijf op het industrieterrein in Son. Bij de John F Kennedylaan reed hij de A58 op. Al na een paar honderd meter kreeg de vrachtwagenchauffeur lichtsignalen van een auto die achter hem reed. De chauffeur vermoedde dat er iets met zijn auto aan de hand was en stopte op de vluchtstrook. Hij liep naar de achterkant van zijn vrachtwagen om te controleren of alles in orde was. Toen de chauffeur bij de cabine van zijn auto kwam werd hij door twee mannen vastgepakt en in een gereedstaande auto gesleurd. Hij werd gekneveld en tussen twee daders op de achterbank van de auto gezet. Er werd enkele uren met het slachtoffer rond gereden en uiteindelijk werd hij nog steeds gekneveld vrij gelaten op een industrieterrein in Raamsdonkveer. Daar werd de politie gewaarschuwd die het slachtoffer heeft opgevangen en het eerste onderzoek deed. De politie van de afdeling Woensel Noord, die het verdere onderzoek doet, vraagt om eventuele getuigen die iets van het voorval gezien hebben zich te melden via tel. 0900 8844 Op de vrachtauto stond een grote sigarettenreclame van het merk Winfield. De vrachtauto is door de daders meegenomen. De lading bestond hoofdzakelijk uit snoepgoed en voor een deel uit sigaretten.

Eindhoven: Drugs
Woensdagmiddagmiddag rond 14.15 uur is in de Ten Hagestraat een 25-jarige Eindhovenaar aangehouden. Tijdens een controle in verband met de bestrijding van overlast in en nabij de Kerkstraat werd de man gecontroleerd. Hij had zes bolletjes met vermoedelijk cocaïne in zijn bezit. Hij is ingesloten.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Op de Europalaan heeft de politie woensdagmorgen een bromfietscontrole uitgevoerd. Er zijn achttien bromfietsers bekeurd. Ze gingen op de bon voor de volgende feiten: geen helm (9), geen bromfietscertificaat (4) het rijden door rood (2), te hoge snelheid (1) en een te hoog vermogen (2).

Valkenswaard: Inbraak in café
In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een café aan de Frans van Beststraat. Het slot van de voordeur werd op grove wijze opengebroken. Binnen maakten de daders een puinhoop. Het is nog niet bekend wat de inbrekers gestolen hebben.

Geldrop: Diefstal auto
In Geldrop is op de Bolsiusstraat een witte Mercedes Benz bestelauto type 310 D met het kenteken VB-ZH-45 gestolen.

Helmond: Vrouw bestolen
Woensdagmorgen rond 8.45 uur is de portemonnee van een 48-jarige vrouw uit Helmond gestolen door een man die zich uitgaf voor monteur van de bouwvereniging. De vrouw kwam terug van het boodschappen doen. Bij de centrale toegangsdeur liep een man naar de vrouw toe die tegen haar zei dat hij van de bouwvereniging was en dat hij de verwarming kwam ontluchten. De man kwam overtuigend over en de vrouw liet hem binnen. Eenmaal binnen vroeg hij de vrouw om een gulden te wisselen. De vrouw had geen wisselgeld. De man zei naar de buren te gaan. De vrouw zag toen dat haar portemonnee met ongeveer f. 250,- en enkele pasjes uit haar boodschappentas gestolen was.

Geldrop: Inbraken
In de nacht van dinsdag op woensdag hebben inbrekers geprobeerd binnen te komen bij een café aan de Langstraat. Ze braken een poort open en klommen over een muur om bij de achterkant van de zaak te komen. Bij een raam werden de glaslatten verwijderd. Een bovenlicht werd geprobeerd open te breken maar dat lukte niet. Er zijn geen spullen gestolen.

In dezelfde nacht hebben inbrekers geprobeerd binnen te komen bij een winkel aan de Langstraat. De inbrekers probeerden het slot van de achterdeur open te breken maar dat is hen niet gelukt.

Bij een restaurant aan het Bogardeind kwamen de inbrekers die nacht wel binnen. Het slot van de achterdeur werd opengebroken. De eigenaar mist vijf flessen sterke drank en een nog onbekend geldbedrag uit de kassa.

Oirschot: Diefstal auto
Woensdagmorgen rond 10.45 uur is op Den Uitvanck een grijze Renault Megane met het kenteken 17-GL-PX gestolen. De bestuurder had de auto met de sleutels erop bij een bedrijf op de oprit gezet en wilde binnen een pakje ophalen. Toen hij na tien minuten terugkwam was de auto verdwenen.