Bruikbare tips pinpasroof Venlo na uitzending De Gouden Tip

Politiebericht Venlo 31-10-2001
Mediabericht 31 oktober 16.30 uur

Weert Verkeersletsel

WEERT Een 41-jarige voetgangster uit Weert is dinsdagmorgen gewond geraakt nadat zij door een bromfiets op de Parallelweg is aangereden. De vrouw liep een hoofdwond en kneuzingen aan knie en arm op. Zij is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Omstreeks 07.15 uur stak de vrouw de rijbaan van de Parallelweg over op het moment dat voor haar het licht groen was. De bromfietser reed haar aan waardoor de vrouw ten val kwam en verwondingen opliep. Zij kon na behandeling in het ziekenhuis huiswaarts keren. De bromfietser liep slechts licht letsel op.

Venlo - Interessante en bruikbare tips na uitzending De Gouden Tip

VENLO De uitzending van het opsporingsprogramma De Gouden Tip afgelopen dinsdag en woensdag, heeft de politie in de zaak van het pinnen met een gestolen pinpas in Weert waardevolle informatie opgeleverd. In de andere twee zaken, een steekpartij in Tegelen en twee berovingen in Roermond, kwam geen bruikbare informatie binnen.

In de uitzending toonde de politie beelden uit een bewakingscamera waarop drie mannen te zien zijn die bij een bank in Weert geld pinnen met een gestolen pinpas. Een tankstationhouder in de buurt van Roermond meldde al direct dat hij zeer recent ook bezoek heeft gehad van dit drietal, dat bij hem tankte en zonder te betalen wegreed. Een inwoner van Sittard overkwam ongeveer hetzelfde als het slachtoffer in Weert; tijdens het pinnen had een Engels sprekende vrouw aangeboden te helpen. Toen het slachtoffer dit aanbod afwees, vertrok de vrouw en heeft waarschijnlijk kans gezien de pinpas van het slachtoffer mee te nemen. Mogelijk omdat het haar niet is gelukt de pincode te weten te komen, is tot op heden nog geen geld met die pinpas van de bankrekening gehaald. Een inwoner van Landgraaf meent de gezochte mannen recentelijk bij een bank te hebben gezien. De recherche in Weert gaat in de komende dagen de tips verder onderzoeken.

Roermond Hennepplantage in woning

ROERMOND De politie heeft vanmorgen in een woning aan het Gebroek een in bedrijf zijnde hennepplantage aangetroffen en ontruimd. Tegen de 32-jarige bewoner is proces-verbaal opgemaakt. Naar aanleiding van klachten uit de omgeving over stankoverlast nam de politie vanmorgen met toestemming van de bewoner een kijkje in het pand. Op de zolderverdieping werd een plantage met 139 hennepplanten van ongeveer 30 cm. hoog aangetroffen. Ook waren zeven assimilatie-lampen in de ruimte aanwezig. De planten zijn door de politie vernietigd en de lampen werden in beslag genomen.

REGIO - Snelheidscontroles
Bij snelheidscontroles in Roermond en Heel zijn woensdagmorgen 60 automobilisten bekeurd.

ROERMOND - Op de Bredeweg zijn woensdagmorgen 46 automobilisten bekeurd. De hoogst gemeten snelheid van de 1300 gecontroleerde voertuigen bedroeg 70 km/uur waar maximaal 50 km/uur is toegestaan.

HEEL - Op de Napoleonsweg in Heel zijn woensdagmorgen 14 automobilisten bekeurd. De hoogst gemeten snelheid van de 2596 gecontroleerde voertuigen is niet bekend. Ter plaatse geldt een maximumsnelheid van 80 km/uur.