Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Vergunningen voor organiseren evenement in gemeente Geldrop

Datum nieuwsfeit: 31-10-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Gemeente Geldrop
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Geldrop


Publicatie Geldrop Actueel, 31 oktober 2001

EVENEMENT ORGANISEREN?
VRAAG EEN VERGUNNING AAN!

Voor het organiseren van een evenement is een vergunning nodig van Burgemeester en Wethouders. Dit staat omschreven in de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Geldrop. Dit artikel geeft inzicht in de procedure die gevolgd moet worden voor het aanvragen van een vergunning.

Het begrip "evenement" is niet gemakkelijk te omschrijven. Hieronder vallen zeer diverse activiteiten zoals (straat)speeldagen, rommel- en vlooienmarkten, sportevenementen, straat- en wijkfeesten, buurtbarbecues, demonstraties, optochten etc.
Voor het behandelen van een aanvraag om een evenementenvergunning is het van het grootste belang dat u de gemeente voorziet van alle informatie die nodig is om tot een evenwichtige beslissing te komen. U dient alle evenementen aan te vragen door middel van het daarvoor bestemde formulier. Dit aanvraagformulier kunt u afhalen bij de Sector Grondgebiedzaken, afdeling Bouwen en Wonen. Op uw verzoek kan u ook een formulier worden toegezonden. Een onvolledige aanvraag kan niet worden behandeld en zal aan u worden geretourneerd, eventueel onder begeleiding van een aanvraagformulier.

VERGUNNINGSAANVRAGEN
In veruit de meeste gevallen zijn in de procedure van een aanvraag voor een evenementenvergunning adviezen van politie, brandweer, Milieudienst Regio Eindhoven e.d. benodigd waarmee enige tijd gemoeid is. De volledigheid van de door u aangeleverde informatie is in dit stadium uiterst belangrijk daar wij op grond van de door ons ingewonnen adviezen tot een eindbeslissing komen. Het aantal verzoeken om een vergunning voor een evenement is de laatste jaren zodanig toegenomen dat, willen Burgemeester en Wethouders op ieder verzoek een goede afgewogen beslissing nemen, een minimale behandelingstermijn van 8 weken in acht genomen moet worden. Wanneer een aanvraag niet tijdig bij ons is binnengekomen, of wanneer niet alle benodigde gegevens aanwezig zijn, is het mogelijk dat de vergunning niet wordt verstrekt.
Omdat evenementen enorm bijdragen aan de levendigheid en uitstraling van de gemeente Geldrop dragen wij alle initiatieven een warm hart toe. Wij hopen dan ook op een ieders medewerking voor het tijdig en volledig indienen van de vergunningsaanvragen. Op deze manier kunnen er veel gezellige evenementen worden gehouden in de gemeente Geldrop.

INFORMATIE
Voor nadere informatie over het bovenstaande kunt u contact opnemen met de afdeling Bouwen en Wonen, telefoonnummer 040-2893964. Hier kunt u tevens terecht voor het aanvragen c.q. ophalen van de aanvraagformulieren wanneer u een evenement wilt organiseren.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie