DaimlerChrysler start wereldwijde imagocampagne

AutoRai

31-10-2001

DaimlerChrysler start wereldwijde imagocampagne

Begin oktober is DaimlerChrysler AG een advertentiecampagne gestart om de naamsbekendheid van de onderneming te vergroten.

Een langlopende campagne, met name gericht op gedrukte media, is bedoeld voor beleidsmakers, investeerders, financieel analisten, opiniemakers en de media, maar ook medewerkers, leveranciers en handelspartners van DaimlerChrysler.

Dr. Christoph Walther, wereldwijd verantwoordelijk voor de communicatie van DaimlerChrysler: Met deze advertentiecampagne willen wij actief communiceren over de vele mogelijkheden en het zeer innovatieve karakter waarmee DaimlerChrysler de automobiele wereld van de toekomst kan vormen.

In de eerste fase van de campagne zijn de advertenties gericht op de belangrijkste pijlers van de ondernemingsstrategie: wereldwijde aanwezigheid, sterke merken en een omvangrijk productaanbod. De vierde pijler van DaimlerChryslers bedrijfsstrategie, technologisch en innovatief leiderschap, wordt gecommuniceerd in de tweede fase van de campagne. De advertenties, gemaakt door Springer & Jacoby UK in Londen, worden ingezet in West-Europa, Noord-Amerika en Azië.

DaimlerChrysler vertegenwoordigt in Nederland de automerken Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Dodge, Jeep, Maybach en Setra.