Achmea en SNT joint venture voor telefonisch klantencontact

Datum nieuwsfeit: 01-11-2001
Bron: SNT Groep NV
Ingezonden persbericht

APS: Achmea en SNT tekenen intentieverklaring voor het oprichten va

Afzender: SNT GROUP N.V.
Rubriek: BIN
Prioriteit: 4
Datum en tijd: 01-11-2001 08:54

Dit is een origineel persbericht.

Zoetermeer, 1 november 2001. Achmea Holding N.V. en SNT Group N.V. hebben een intentieverklaring getekend voor het oprichten van een joint venture die een deel van het telefonisch klantencontact van de Achmea-bedrijven gaat afhandelen. In deze besloten vennootschap participeert Achmea voor 50,1% en SNT voor 49,9%. De nieuwe onderneming werkt exclusief voor Achmea en kan de verwachte groei van klantencontacten via de telefoon, e-mail en internet opvangen en vormt daarmee een goede aanvulling op de bestaande call center-activiteiten van Achmea.

SNT Group (hoofdkantoor Zoetermeer) is marktleider in Europa op het gebied van Customer Relationship Management (CRM). SNT ontwikkelt CRM-concepten voor opdrachtgevers en voert deze uit in haar customer contact centers. Het traditionele Call Center ontwikkelt zich steeds meer tot een multimediaal contactcenter waar klantcontacten via telefoon, e-mail en internet, geintegreerd worden afgehandeld. Achmea en SNT zullen in de afhandeling van de klantcontacten nauw met elkaar samenwerken. Een dergelijk samenwerkingsverband past uitstekend binnen de lange termijn strategie van SNT die is gericht op strategic sourcing; het aangaan van partnerships met opdrachtgevers.

SNT en Achmea werken al een aantal jaren nauw samen, met name bij speciale acties en andere pieken in het telefoonverkeer. De call centers binnen de Achmea Groep hebben per jaar ca. 8 miljoen telefoongesprekken te verwerken. Daarvan heeft SNT er in 2000 ca. 850.000 voor Achmea afgehandeld.

De bestaande samenwerking krijgt nu verder gestalte binnen de nieuwe joint venture. Het nieuwe bedrijf kan de verwachte groei in het telefoonverkeer met Achmea op een flexibele, efficiente en professionele wijze opvangen en ook op basis van de wederzijdse expertise een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van customer relationship management binnen Achmea.

Het call center zal de exclusieve leverancier voor Achmea zijn en op termijn op een of meer eigen lokaties worden ondergebracht. De bestaande call centers binnen de verschillende Achmea-bedrijven blijven een groot deel van het telefoonverkeer zelf afhandelen. Voor de werkgelegenheid binnen Achmea heeft het nieuwe initiatief dus geen consequenties.

Achmea is 5% aandeelhouder van SNT Group en zal haar strategisch belang in SNT op 5 % handhaven.
De joint venture tussen Achmea en SNT onderstreept het wederzijds vertrouwen tussen beide bedrijven.

Einde Bericht

Voor meer informatie:

Achmea Holding N.V.:
Rene Visser
Directeur Achmea Corporate Communications
Telefoon: 030 6937065
E-mail: (rene.visser@achmea.nl)

SNT Group N.V.:
Anne de Graaf
Manager Corporate Communications SNT Group N.V.
Telefoon: 079 368 69 00, 0622395589 (buiten kantoortijden) E-mail: (adegraaf@snt.com)

Bijlage: Profiel SNT Group N.V./Profiel Achmea Holding N.V.

Profiel SNT Group N.V.

SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Met 15.000 medewerkers verleent SNT vanuit 56 vestigingen in Nederland, Belgie, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten. De klantenlijst van SNT bevat onder meer ABN AMRO, Achmea, Allianz, Cegetel, E-Plus, Fortis, France Telecom, KPN Telecom, Nederlandse Spoorwegen, Microsoft, Norska Bokklubbarna, Peugeot, Planet Internet, Telfort, Telia.

Profiel Achmea Holding N.V.

Achmea is een moderne, toonaangevende, maatschappelijk betrokken dienstverlener die door een uniek samenspel van financiele competenties, zekerheid en zorg innoverende diensten ontwikkelt met als doel particulieren en organisaties te 'ontzorgen'. Hierdoor kunnen zij zich concentreren op hun persoonlijke doelen, zoals de ontwikkeling van hun welzijn en welvaart.

Achmea is een van de grotere financiele dienstverleners in de Benelux. Op de Nederlandse markt is Achmea, gemeten naar premie-omzet, de grootste schadeverzekeraar en de grootste zorgverzekeraar, op het terrrein van leven en pensioen heeft Achmea de vierde positie. Onder de commerciele banken neemt Achmea in Nederland de zesde plaats in qua balanstotaal (cijfers 1999). Bij Achmea werken ca. 14.000 mensen. Achmea is onderdeel van Eureko B.V.

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.

Indien u vragen of wijzigingen heeft over de wijze van ontvangst of de adressering dan kunt u contact opnemen met ANP Pers Support via faxnummer: +31 (0)70 3989478 of via email: (perssupport@anp.nl). (vergeet niet het betreffende e-mailadres of faxnummer te vermelden)