FILMworkshops Moslims & Nederlandse jongeren

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

FILMworkshops Moslims & Nederlandse jongeren

Er is een filmfestival in Nederland dat zich onderscheidt. Iets vernieuwend doet. Eigenlijk al vier jaar. Zich verzet tegen de huidige aversie tegen moslimgroepen, en een lans breekt voor de multiculturele samenleving. Zich inzet voor de toekomst door middel van het medium film. Evenals het bieden van een podium voor nieuwe filmmakers.

Het Gorcums Filmfestival voor Nieuwe Filmmakers.

In een tien daags festival (1 t/m 10 november), wordt er uitgebreid aandacht gegeven aan de Korte Film en Nieuwe Filmmakers. Met De Dag van de Korte Film willen wij een podium bieden voor de diverse producties van deze filmmakers en tevens de korte film in het algemeen landelijk onder de aandacht brengen. Zeker omdat wij van mening zijn dat deze groep filmmakers en hun producties te weinig aandacht krijgen van menige organisatie. Gezien de groeiende aandacht voor de korte film en de grote aantallen van inzendingen (78) die de stichting heeft mogen ontvangen voor deze dag (met daarbij 17 premières!), voelen wij ons gesteund in ons initiatief.

Tijdens het festivalprogramma vindt er eveneens een scholieren programma plaats en worden er workshops gegeven. Filmworkshops waarbij Nederlandse scholieren, moslims (Marokkanen & Afrikaanse asielzoekers) en een senioren videovereniging samenwerken tot een resultaat van 6 korte filmpjes.

We hopen dat u enige aandacht wilt besteden aan ons festival.

Vriendelijke groet,

Stichting Gorcums Filmfestival

Contactpersoon: Raimond van Soest Tel.: 0113-230707 / 06-21571694 Kijkt u voor meer informatie over het GEHELE programma op onze uitgebreide website: www.gorcumsfilmfestival.nl