Scholieren maken kennis met bedrijfsleven

Bron: Kamer van Koophandel
Kamer van Koophandel

Scholieren maken kennis met bedrijfsleven

In de maanden november en december stellen 45 bedrijven, instellingen en organisaties in de provincie Utrecht en 't Gooi weer hun deuren open voor scholieren. Bijna 1100 leerlingen maken op deze manier kennis met het reilen en zeilen bij bedrijven. Daarnaast krijgen de 'jonge' bezoekers zicht op toekomstige arbeidsmarktmogelijkheden in de verschillende branches. Het project is bedoeld om de aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt te verbeteren.

De organisatie van deze bedrijfsbezoeken is in handen van de Kamers van Koophandel Gooi- en Eemland en Utrecht.

De bedrijfsbezoeken zijn bekend gemaakt in de speciale 'Kijk in Bedrijf'-krant die in een oplage van 11.000 exemplaren is verspreid op scholen voor HAVO, VWO en MBO in de provincie Utrecht en 't Gooi.