Aantal deelnemers Softwaregids.nl gegroeid tot 2.000

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Aantal deelnemers gegroeid tot 2.000

Eind oktober heeft Softwaregids.nl een nieuwe mijlpaal bereikt: de inschrijving van de 2.000-ste organisatie welke software aanbied voor zakelijk en privégebruik.

Al vrij snel na de lancering bleek de behoefte aan een brede, onafhankelijke softwareportal groot. De brede marketing, het gratis concept en het uitgekiend systeem waardoor verouderde informatie zo goed als uitgesloten is, zijn mede bepalend geweest voor het snelle succes. Inmiddels bieden niet alleen software aanbieders uit de Benelux hun informatie aan maar verschijnen er steeds meer producten uit het buitenland welke in Nederland nog niet vertegenwoordigd zijn.

Softwaregids.nl staat zowel de professionele als de privé PC-gebruiker bij in de keuze van software. De belangrijkste doelstelling van Softwaregids.nl is helderheid te creëren in de wirwar aan software die in Nederland en België wordt aangeboden. Op de website is een compleet overzicht beschikbaar van bedrijfs- en softwaregegevens. Binnen maximaal 3 muisklikken worden vraag en aanbod bij elkaar gebracht.

Softwaregids.nl heeft zo'n 14.000 softwaretitels getraceerd en heeft hiervoor 5.500 aanbieders in kaart gebracht. Op dit moment hebben ruim 2.000 aanbieders van software zichzelf aangemeld en hebben zij gezamenlijk 6.000 softwareprogramma's geregistreerd.

Om het zoeken te vergemakkelijken zijn alle softwaretitels niet alleen op naam maar ook op kenmerken overzichtelijk gerubriceerd. Vanaf de homepage kan direct een zoekcriterium worden ingegeven. Ook kan er een keuze worden gemaakt uit de drie ingangen "prive gebruik", "zakelijk gebruik" of "branchespecifieke software" (dit laatste is met name voor het MKB zeer belangrijk), waarna de gebruiker verdere keuzes te zien krijgt. Zo kan er worden gezocht op naam, bedrijf, toepassing of branche waarbij het verkregen resultaat verder kan worden gefilterd op bv. platform.

Over Softwaregids.nl:
Softwaregids.nl is de grootste, vrij toegankelijke softwaredatabase in Nederland. Softwaregids.nl bevat alle informatie over alle in Nederland verkrijgbare softwareprogramma's en aanbieders van software. Voor thuisgebruik, zakelijk gebruik en bedrijfsspecifieke toepassingen. Softwaregids.nl is begin 2000 bescheiden gestart zonder uitgebreid campagne te voeren. Eerste doelstelling was het ontwikkelen van een goed functionerende organisatie, het goed in kaart brengen van alle software leveranciers en het opzetten van de database. Naamsbekendheid kreeg Softwaregids.nl vooral door het pionierswerk, de gratis dienstverlening en de strategische samenwerking met VNUNET.
Softwaregids.nl streeft naar een duurzame relatie met de software leveranciers. De zeer uitgebreide database, de gerubriceerde productinformatie en het hoge serviceniveau helpen deze doelstelling te realiseren. Er wordt continu gewerkt aan uitbreiding, onderhoud en verbetering van de inhoud.

Noot voor redacties