Faillissement De Vries Robbé niet uitgesproken

Faillissement De Vries Robbé niet uitgesproken

Bron: Rechtbank Dordrecht

Datum actualiteit: 1-11-2001

De bewindvoerder van de De Vries Robbé Groep N.V. heeft eerder deze maand de rechtbank verzocht de surséance van betaling om te zetten in faillissement, omdat volledige betaling van of een regeling met de crediteuren niet haalbaar leek. De rechtbank heeft dit verzoek dinsdag 30 oktober behandeld en de uitspraak bepaald op woensdag 31 oktober.

De bewindvoerder heeft het verzoek tot omzetting echter weer ingetrokken. De rechtbank heeft daarom op het verzoek geen uitspraak gedaan. Tevens is door de vennootschap verlenging van de surséance van betaling verzocht. Als gevolg hiervan duurt de surséance in ieder geval voort totdat op dat verzoek is beslist. De rechtbank zal de crediteuren over het verzoek tot verlenging van de surséance horen alvorens een beslissing te nemen.