Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Response Partners houdt automotive branche spiegel voor

Datum nieuwsfeit: 02-11-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

Persbericht

Response Partners Marktonderzoek houdt automotive branche een spiegel voor

Breda, 1 november 2001 - Response Partners Marktonderzoek, specialist in onderzoek en advies ter verbetering van klantcontacten, heeft een onderzoek ontwikkeld naar het serviceniveau binnen de automotive branche. Mystery guests houden de branche een spiegel voor door te kijken naar wat klanten écht zien en ervaren bij een bezoek aan een showroom. Hoe hoffelijk en commercieel zijn de verkopers eigenlijk? Wat ervaart een klant aan de servicebalie in geval van een reparatie of onderhoudsbeurt? Mystery calls geven daarnaast inzicht in de bereikbaarheid, routing, de telefonische huisstijl, gesprekstechnieken en -vaardigheden van de medewerkers. Bovendien wordt de mening van de klanten meegenomen: wat verwachten zij van hun autodealer? Hoe ervaren zij de service? Kortom, een onmisbaar instrument voor de structurele verbetering van klantgerichtheid en het lange termijn relatiebeheer binnen de automotive branche.

Aanleiding voor het onderzoek is een aantal ontwikkelingen binnen de branche. Zo wordt in september 2002 de selectieve distributie officieel afgeschaft. Dit betekent dat ook andere dealers merken zullen verkopen die voorheen slechts via de vaste merkdealers werden verkocht. Hierdoor breekt binnen de automobielmarkt een nieuwe tijdperk aan waarin merkentrouw en loyaliteit naar de individuele dealer een grotere rol gaan spelen. Voorheen bepaalde de keuze van de consument voor een specifiek merk of voor bijvoorbeeld 'een Franse' auto vervolgens ook automatisch de dealer waar men de auto ging kopen. Nu de consument vanaf volgend jaar op meerdere plaatsen de auto van zijn dromen kan kopen, zullen het verkooppersoneel in de showroom, maar zeker ook de servicemensen zich (nog) klantvriendelijker moeten opstellen. Men moet zich bewuster zijn van de presentatie van hun product, maar vooral ook van zichzelf. Gevorderde verkopers, die professionele en gelijkwaardige gesprekspartners zijn voor (potentiële) klanten vormen de sleutel tot succes.

Verder gaat de automotive branche zich naast de verkoop van personenauto's ook steeds meer richten op de verkoop van bedrijfsauto's. Deze bedrijfswagenmarkt is vooral gebaseerd op een goede relatie tussen de leverancier en de klant.

'Een verbeteringstraject begint veelal bij bewustwording van het huidige gedrag en het effect daarvan op de beeldvorming van de klant', aldus Brigitte Broer, directeur Response Partners Marktonderzoek. 'De kracht van dit onderzoek is de koppeling tussen perceptie en prestatie. We onderzoeken niet alleen of de prestaties van de medewerkers overeenkomen met de normen van de organisatie, maar ook of deze prestaties voldoen aan de verwachtingen van de klanten. Het resultaat is een gedetailleerde objectieve balans van de huidige kwaliteit van de geboden dienstverlening door verkopers en servicemedewerkers binnen de automotive branche.'

Belangstellenden kunnen voor deelname aan dit onderzoek contact opnemen met Response Partners Marktonderzoek via telefoonnummer: 076 - 524 0800.

Response Partners Marktonderzoek
Response Partners Marktonderzoek uit Breda is gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van onderzoek ter verbetering van klantcontacten. Het bureau maakt voor bedrijven en instellingen marktonderzoek toepasbaar als periodiek in te zetten meetinstrument (controlerend), als onderdeel van (kwaliteits-) managementprocessen (sturend), als benchmark (vergelijkend) en als leverancier van specifieke marktinformatie (verkennend en beschrijvend). De onderzoeksmethoden worden geheel in eigen beheer ontwikkeld en richten zich zowel op de interne als de externe klantcontacten van bedrijven. Kenmerkend voor de werkwijze van Response Partners Marktonderzoek zijn een neus voor de juiste methode, oog voor het kleinste detail, een oor voor specifieke wensen, geen blad voor de mond en gevoel voor tastbaar resultaat. Enkele namen uit de klantenlijst waarvoor zij hun vijf zintuigen al aan het werk hebben gezet: Dutchtone, Essent, Shell-AGA Gas, Ministerie van Landbouw en Visserij, Rabobank, Texaco Benelux, Slachtofferhulp Nederland, Vrij Uit Autovakanties en Pon Holding.
Meer informatie: www.responsepartners.nl
Informatie voor de redactie:

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen via tel. 055 - 3663034, fax 055 - 3602661of e-mail: (prinflux@cs.com).


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: (PRInflux@cs.com) Http://www.Influx-pr.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie