CineNova sluit exclusieve filmdeal met Films de L'Elysée

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

CineNova sluit exclusieve filmdeal met Films de L'Elysée

Amsterdam, 2 november 2001 - CineNova het filmkanaal heeft een exclusieve filmdeal afgesloten met de onafhankelijke filmdistributeur Films de L'Elysée. Het betreft een filmpakket van zowel Engelstalige als Franstalige kwaliteitsfilms, waarvan sommige zelfs nog hun première in de Amerikaanse bioscopen moeten beleven. Deze films zullen dus voor het eerst op de Nederlandse televisie te zien zijn bij CineNova.

In totaal gaat het om 37 films, waaronder Bandits met Bruce Willis, City By The Sea met Robert De Niro, Ash Wednesday met Edward Burns, Killing Me Softly met Joseph Fiennes en The Fourth Angel met Jeremy Irons. Het Franstalige segment van de deal omvat o.a. Gamer met Saïd Taghmaoui, Les Blessures Assassines met Sylvie Testud en Lisa met Benoit Magimel en Jeanne Moreau.

Jan Zwerus, Algemeen Directeur, zegt: 'Recent onderzoek wijst uit, dat onze kijkers naast de Amerikaanse topproducties ook graag kwalitatieve films uit andere landen, zoals Frankrijk, willen zien. Daarom zijn wij zeer blij, dat wij deze films van Films de L'Elysée als eerste in Nederland aan onze kijkers kunnen aanbieden. Stuk voor stuk onderstrepen de films de kwaliteit en diversiteit, die wij als 100% filmkanaal nastreven. Deals met distributeurs zoals Films de L'Elysée, maar ook RCV Entertainment en Indies Film Distribution, vullen de blockbusters aan, die wij via onze aandeelhouders Sony Pictures Entertainment en Buena Vista International Television op het programma hebben staan.'

CineNova biedt 24 uur per dag, 7 dagen per week doorlopend kwaliteitsfilms voor iedereen die van films houdt. De films worden uitgezonden op twee kanalen zonder reclame of onderbrekingen en aangeboden voor een vast maandbedrag. De complete CineNova programmering van beide kanalen is beschikbaar op www.cinenova.tv. Elke maand nieuwe toppremières en kaskrakers, in totaal 100 verschillende topfilms. CineNova betekent thuis genieten van de beste films uit Hollywood, Europa en de rest van de wereld.

Voor de komende maanden staan onder andere de volgende films geprogrammeerd Erin Brockovich met Julia Roberts, A Bug's Life van Disney, Girl, Interrupted met Angelina Jolie, Autumn In New York met Richard Gere, Stir Of Echoes met Kevin Bacon en The Patriot met Mel Gibson.

CineNova is verkrijgbaar via Casema Digitale Televisie, UPC en Mr Zap. CineNova is een joint venture van Sony Pictures Entertainment, Buena Vista International Television en UPC.

Voor meer informatie:
CineNova B.V.: Patrice Hijsterborg, PR & Event Manager Direct telefoon: 020 - 778 9008 / E-mail: (patrice.hijsterborg@cinenovamovies.com)

Patrice Hijsterborg
Press & Event Manager
Direct tel. +31 (0)20 778 9008
www.cinenova.tv
CineNova BV, Kon. Wilhelminaplein 2-4, 1062 HK Amsterdam, The Netherlands Tel + 31 (0)20 778 9000 - Fax + 31 (0)20 778 9001