Vernieuwde en verbeterde SyncMaster beeldbuismonitoren

Datum nieuwsfeit: 02-11-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Keuze uit twee optimale technieken met een compleet vlak beeldscherm en hoogwaardig beeld

Samsung biedt vernieuwde en verbeterde reeks SyncMaster beeldbuismonitoren

Rijswijk, 1 november 2001 - Samsung heeft zijn familie van CRT-beeldbuismonitoren geheel herzien en verbeterd. Die bevat nu naast drie FST-schermen vier DynaFlat en drie Natural Flat beeldschermen, met beelddiagonalen variŽrend van 15 tot 19 tot 22 inch. Dit laatste beeldformaat (1200 NF) is speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de wensen van veeleisende grafische en CAD/CAM professionals. Samsung biedt binnen de vernieuwde reeks SyncMaster CRT-monitoren gebruikers de keuze tussen twee geheel vlakke beeldbuistechnieken, Diamontron Natural Flat en de door Samsung zelf ontwikkelde DynaFlat-technologie. De verschillen betreffen de toegepaste technologieŽn en hebben onder andere betrekking op de gebruikte 'tension mask' of 'shadow mask'-beeldbuistechniek. In beide gevallen is het resultaat een scherp en onvervormd beeld met hoog contrast en minimale reflectie.

Bij het vernieuwen van de SyncMaster CRT-monitorenreeks heeft Samsung aandacht gegeven aan productverbeteringen en -uitbreidingen op drie gebieden. Het gaat daarbij om de beeldkwaliteit, multimedia-omgeving en ergonomie gekoppeld aan gebruiksvriendelijkheid.
Zo is de beeldschermreflectie tot 60% verminderd en is de lineariteit met 20% verbeterd. Met de Dynaflat-techniek is het gelukt om door verbeteringen aan het schaduwmasker tot een ultrafijne dotpitch van 0.20 mm horizontaal te komen.
Op multimedia-gebied levert Samsung de SyncMasters met Natural Color-software voor het OnScreen calibreren van de schermkleuren. Dit heeft tot doel de afdrukkleuren van printers zo nauw mogelijk te kunnen benaderen. Met de eveneens toegepaste Highlight Zone-feature kunnen foto's en video met grote helderheid, scherpte en contrast worden weergegeven. Dit geldt zowel voor het geselecteerde deel als voor het totale beeld van de foto of video. Hiervoor hoeft niet eens eerst software worden geÔnstalleerd, maar het kan direct vanaf het monitor controlepaneel worden aangestuurd.
Ten behoeve van het gebruiksgemak van de SyncMaster monitoren, voegt Samsung MouScreen-software toe. De OSD-controle van de monitor kan hiermee vanuit een Windows-applicatie worden gedaan, die rechtsreeks vanuit een USB upstream-poort wordt aangestuurd.

De vernieuwde line-up Samsung SyncMaster CRT-beeldbuismonitoren kent een vanaf prijs van
§ 199. De prijs loopt vervolgens op tot § 1.299 inclusief B.T.W. De monitoren zijn inmiddels beschikbaar.
Een volledig overzicht van de SyncMaster CRT-beeldbuis monitoren is te vinden op de website van Samsung Benelux: www.samsung.nl.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is een van de belangrijkste werkmaatschappijen van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld. Samsung Electronics is met 54.000 medewerkers gevestigd in 50 landen en behaalde over de eerste negen maanden van 2001 een totale omzet van § 20 miljard. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communications. Wereldwijd is Samsung de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. In de Benelux is Samsung actief op het gebied van PC-randapparatuur, telecomproducten, consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Het bedrijf heeft vestigingen in Rijswijk, Rotterdam, Waalwijk, Zeist en Antwerpen. In totaal werken circa 100 mensen bij Samsung Benelux.

Noot voor redacties