Zes auto's opengebroken in Wolvega

Datum nieuwsfeit: 02-11-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Freisland 2-11-2001
Politieberichten van 1/11 (07.00 tot 13.00 uur)

Wolvega: inbraken auto`s
In de avond en nacht van woensdag op donderdag werd in Wolvega in zes auto`s ingebroken. In alle gevallen werd een portierslot vernield en vervolgens de radio/cd-speler weggenomen. Het betrof auto`s die geparkeerd stonden aan de Struikheide, de H.W. Mesdagstraat, de Paulus Potterstraat en de Dopheide. Alle eigenaren hebben inmiddels aangifte gedaan.

Spanga: aanrijding met letsel
Donderdag omstreeks 09.50 uur reed een 42-jarige bestuurder van een bestelwagen uit Urk in zuidelijke richting over de P. Stuyvesantweg. In westelijke richting reed een 45-jarige bestuurder uit Munnekeburen, eveneens in een bestelwagen. Op het moment dat deze laatste de kruising van de Gracht met de Stuyvesantweg naderde, reed hij achter een voertuig dat rechtsaf de Gracht opreed. De inwoner van Munnekeburen reed derhalve even links. De Urker dacht dat de weg vrij was en trok op. De twee bestelwagens konden elkaar niet meer ontwijken hetgeen een frontale aanrijding tot gevolg had. De Urker is met nekletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Emmeloord.

Bureau Communicatie: 058 8808272