CSM verplaatst kauwgomfabriek van Amsterdam naar Sneek

Bron: NV NOM, Investerings- ontwikkelingsmaatschappij voor Noord- Nederland
NV NOM, Investerings- ontwikkelingsmaatschappij voor Noord- Nederland

CSM plaats productie van kauwgom van Amsterdam naar RBV Leaf in Sneek over

De CSM-werkmaatschappij RBV Leaf, fabrikant van onder meer Sportlife, XyliFresh, Red Band, Venco en King heeft gisteren bekend gemaakt dat de productie van kauwgom in Nederland hergestructureerd wordt. De herstructurering zal leiden tot sluiting per 31 augustus 2001 van de productielocatie voor kauwgom in Amsterdam.
De productie van kauwgom wordt overgeplaatst van Amsterdam naar de locatie van RBV Leaf in Sneek, waarvoor een belangrijke uitbreidingsinvestering noodzakelijk is.

Op het terrein van de RBV Leaf fabriek in Sneek, waar onder meer King pepermunt wordt geproduceerd, zijn voldoende mogelijkheden voor uitbreiding. Met de bouw van een nieuwe kauwgomfabriek in Sneek kan beter worden ingespeeld op ontwikkelingen in de markt, die een stijgende vraag laat zien naar kauwgomdragees in doordrukverpakkingen.

Met de bouw van de kauwgomfabriek is een investeringsbedrag gemoeid van circa EUR 20 miljoen en er ontstaan ruim 100 vacatures.

De NOM heeft samen met de gemeente Sneek geassisteerd bij het realiseren van dit investerings- en uitbreidingsproject.

Groningen, 2 november 2001