Berovingen en overval in Utrecht stad

Datum nieuwsfeit: 02-11-2001
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-11-2001

Politieberichten districten Stad Utrecht, 09.15 uur
Verkeerscontroles

UTRECHT Op de Constant Erzeijstraat werd donderdagochtend tussen kwart over negen en half twaalf gecontroleerd op snelheid. Van de 1136 passerende autos reden er 58 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 72 km/u.

UTRECHT Op de Burgemeester Norbruislaan werd tussen twee uur en kwart over vier donderdagmiddag een gordelcontrole gehouden. Er werden 198 bestuurders gecontroleerd, 24 van hen (of hun bijrijders) kregen een bekeuring van negentig gulden omdat zij geen autogordel droegen.

Man in auto beroofd van tas

UTRECHT Een 43-jarige automobilist werd donderdagmiddag om kwart over vier beroofd van zijn tas die op de achterbank van zijn auto lag. De man stond te wachten voor het rode verkeerslicht op de t Goylaan toen twee jongens zijn achterportier openden en de tas pakten. De bestuurder zette te voet de achtervolging in, maar kon de dieven niet meer achterhalen.

De politie heeft de zaak in onderzoek.

Beroving

UTRECHT - Een 83-jarige man uit Utrecht werd donderdagmiddag beroofd van zijn geld.
De Utrechtse man werd aan de Oud-Wulvenlaan door twee jongens op een scooter van achteren benaderd en bestolen.
Van de bestuurder kon de man het volgende signalement geven: Getinte huidskleur, ongeveer 18 jaar oud, ongeveer 1.75 meter lang, normaal postuur, zwart krullend haar, gekleed in een ¾ lange donkere leren jas.
De passagier was kleiner, beiden reden op een donkerkleurige scooter. Getuigen van de beroving, of personen die denken het tweetal te kennen worden verzocht (eventueel anoniem) contact op te nemen met het team Robuust, via telefoonnummer 030-2396555.

Overval op winkel

UTRECHT - Woensdagmiddag werd tegen sluitingstijd een winkel aan de Admiraal Helfrichlaan overvallen.
Drie onbekende mannen drongen woensdagmiddag tegen sluitingstijd een winkel aan de Admiraal Helfrichlaan binnen. De overvallers bedreigden een medewerker van de winkel met een wapen en doorzochten de winkel. Niemand raakte gewond. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Onder invloed
UTRECHT Op de C.H. Letscherweg werd in de nacht van donderdag op vrijdag om half drie een 54-jarige inwoner van Bilthoven aangehouden. De man reed op de rotonde bij de Oudenrijnseweg en raakte daar de vluchtheuvel, vervolgens vervolgde hij al slingerend zijn weg om uiteindelijk op de Melkmeisjeslaan zijn auto te parkeren. Daar werd hij aangesproken door de agenten die aan de adem van de man roken dat hij gedronken had. Ook was de man onvast ter been. Tot acht maal toe saboteerde de bestuurder de blaastest en om die reden werd zijn rijbewijs ingevorderd.
De automobilist verklaarde alleen alcoholvrij bier te hebben gedronken.