Politieberichten district Maastricht

Datum nieuwsfeit: 02-11-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 2-11-2001 Politieberichten district Maastricht (HP 12.25 uur) Vrijdag 2 november 2001

Maastricht, rijden onder invloed:
Een 34 jarige automobilist woonachtig te Maastricht is vrijdagmorgen door de politie bekeurd wegens het rijden onder invloed in een personenauto.
Een politiepatrouille zag vrijdagmorgen omstreeks 02.40 uur een personenauto over de Statensingel te Maastricht rijden. Dat gebeurde met wel erg lage snelheid terwijl de bestuurder met zijn auto slingerend reed. De bestuurder werd daarop gecontroleerd. Bij het eerste contact bleek hij naar alcohol te ruiken. De bestuurder werd daarop meegenomen naar het politiebureau waar de ademanalyse een alcoholpromillage aangaf van 0.9 promille. Tegen de inwoner van Maastricht werd proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor kon hij huiswaarts. Zijn auto diende nog drie uur te blijven staan in verband met het opgelegde rijverbod.

Margraten, snelheidcontroles:
Op donderdag 1 november 2001 werd tussen 11.00 en 12.10 uur op de Eijkerweg te Margraten door de politie een snelheidscontrole gehouden. De radarauto controleerde in het genoemde tijdsbestek de snelheid van 289 langsrijdende motorvoertuigen waarvan 57 bestuurders harder reden dan de toegestane snelheid van 50 km per uur. De hoogst gereden snelheid bedroeg 84 km per uur. Alle overtreders krijgen het proces-verbaal thuisgestuurd.

Berg en Terblijt, snelheidscontrole:
Op de Rijksweg in Berg en Terblijt werd donderdag 1 november 2001 tussen 14.30 en 16.00 uur een snelheidscontrole gehouden. De radarauto controleerde de snelheid van 636 motorvoertuigen waarvan 38 bestuurders harder reden dan de toegestane snelheid van 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 90 km per uur. Ook hier krijgen alle overtreders het proces-verbaal thuis gestuurd.

Maastricht, woninginbraken:
Donderdag 1 november 2001 heeft in een woning aan de Kasteel Neubourgweg te Maastricht een inbraak plaatsgevonden. Tijdens de afwezigheid van de bewoners werd tussen 13.00 en 17.00 uur ingebroken. De inbreker forceerde op grove manier de toegangsdeur die ter hoogte van het slot zwaar werd beschadigd. Uit de woning werd een videorecorder en een rugzak ontvreemd.

In een woning aan de Kasteel Geijsterenstraat te Maastricht heeft op donderdag tussen 09.00 en 18.30 uur een inbraak plaatsgevonden. De buren bemerkten de inbraak na het aantreffen van een geforceerde voordeur van de woning van de buren. Omdat er in de woning goederen klaar stonden om meegenomen te worden en verondersteld werd dat er mogelijk nog inbrekers in de woning waren, werd onmiddellijk de politie gewaarschuwd. In de woning werden door de politie echter geen inbrekers aangetroffen. Uit de woning werden een videorecorder, twee DVD-spelers en een stereoset ontvreemd.