Politieberichten district Sittard

Datum nieuwsfeit: 02-11-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 2-11-2001 Politieberichten district Sittard (HP 14.46 uur) Vrijdag 2 november 2001

Sittard, auto totaal loss:
Een 47 jarige automobilist uit Maastricht is donderdagavond 1 november 2001 op de Rijksweg te Beek licht gewond geraakt bij een verkeersongeval. Zijn auto welke rijp is voor de sloop werd door een takelbedrijf afgesleept.
De automobilist bemerkte donderdagavond omstreeks 23..10 uur te laat dat er op de Rijksweg wegwerkzaamheden werden uitgevoerd waar doormiddel van verlichte pijlen het verkeer van twee naar een rijstrook werd begeleid. Toen de automobilist de wegversmalling bemerkte ging hij vol in de remmen waarna hij met zijn auto tegen de vangrail botste over de kop sloeg en vervolgens tot stilstand kwam tegen een wagen waarop de knipperende en verlichte pijl was bevestigd. Zowel de vangrail, het wegdek en de actiewagen (met pijl) werden door het verkeersongeval beschadigd. De auto van de Maastrichtenaar is rijp voor de sloop en moest door eenbergingsbedrijf getakeld worden. De automobilist werd met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd maar kon na behandeling aan enkele lichte verwondingen huiswaarts.

Sittard, drie verdachten aangehouden:
Drie Oosterburen zijn vrijdagmorgen 2 november 2001 op de Rijksweg te Sittard door de politie aangehouden nadat in hun auto een alarmpistool werd aangetroffen.
De politie controleerde vrijdagmorgen op de Rijksweg een personenauto waarin drie personen zaten. Nadat de uitlevering van mogelijke verdovendemiddelen en vuurwapens werd gevraagd vertelde een van de inzittenden dat in het dashboardkastje een vuurwapen lag. Over verdovende middelen werd geen woord gesproken. Na het aantreffen van een op een echt vuurwapen lijkend alarmpistool werden de drie inzittenden aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten aan het politiebureau. Bij een onderzoek aan de kleding van een van de vier aangehouden verdachten werd in de BH van een van de vrouwen enkele grammen zowel cocaïne als amfetamine aangetroffen. Bij een onderzoek in de auto werd onder de vloermat nog een dolkmes aangetroffen. Tegen het drietal werd proces-verbaal opgemaakt op grond van de wet Wapens en Munitie en de Opiumwetgeving.