Politiebericht district Den Bosch

Bron: Politie Brabant-Noord

Politiebericht Den Bosch 2-11-2001
Politiebericht district Den Bosch

DRUNENAARTJES NAAR BURO HALT VOOR BEZIT VUURWERK (Elshout)

Donderdagavond zijn een 14-en een 15-jarig Drunenaartje op de Kerkstraat in Elshout betrapt toen zij een exploderende strijker in een prullenbak gooiden. Bij controle bleek de 15-jarige jongen nog elf strijkers bij zich te hebben. Het vuurwerk is inbeslaggenomen. De jongens worden voorgedragen voor alternatieve bestraffing via BURO HALT.

VERDACHTEN BEDRIJFSINBRAAK VANDAAG VOORGELEID (s-Hertogenbosch)

Vanmorgen zijn drie Amsterdammers van 21-24-en 25 jaar oud voorgeleid bij Justitie als verdacht van een gepleegde bedrijfsinbraak in een kantoorpand aan de Australiëlaan in s-Hertogenbosch. De politie kreeg dinsdagavond jl. een melding dat het drietal zich verdacht ophield. Bij het kantoorpand troffen de agenten een ingeslagen ruit aan waarbij aan de buitenzijde goederen klaargezet waren. Het drietal werd in de directe omgeving van het pand aangetroffen en had geen plausibele verklaring voor hun aanwezigheid. Zij zijn aangehouden en inverzekeringgesteld.

SNELHEIDSCONTROLE (Heusden)

Donderdagmiddag heeft het team Verkeershandhaving van de Politie Brabant-Noord op snelheid gecontroleerd op de Provincialeweg N267 in Heusden. Er zijn zeven automobilisten bekeurd voor overtreding van de max. snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 104 km/h. Eén automobilist is bekeurd voor het negeren van een inhaalverbod.

TWINTIGTAL OPGEVOERDE BROMFIETSEN BIJ VERKEERSCONTROLE (s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag zijn bij een verkeerscontrole op de Stationsweg in s-Hertogenbosch in het totaal achtentwintig personen bekeurd.

Resultaten:

Opgevoerde bromfietsen 21

Niet dragen helm door bromfietsers 02

Rijden door rood licht door bromfietser 01

Niet dragen autogordel 02

Bekladden ruit van een BBA-bus met viltstift 02

Een buschauffeur stopte bij de verkeerscontrole en leverde twee jongeren af die kort daarvoor een ruit in de bus met viltstift hadden beklad. Dit tweetal is voorgedragen voor alternatieve bestraffing via Buro HALT.

VERLICHTINGSCONTROLE (Drunen / Vlijmen / Nieuwkuijk)

Donderdagavond zijn bij een verlichtingscontrole op de locaties Grotestraat in Drunen, Nassaulaan in Vlijmen en Nieuwkuijksestraat in Nieuwkuijk in het totaal 21 (brom)fietsers bekeurd voor het rijden met defecte verlichting.

CUBAAN VERBLIJFT ILLEGAAL IN NEDERLAND (s-Hertogenbosch)

Donderdag is een 41-jarige Cubaan in een portiek aan de Marktstraat in s-Hertogenbosch aangetroffen. De man kon zich niet legitimeren en bleek zich bij navraag niet in een Schengenland te mogen ophouden. Hij is aangehouden en in vreemdelingenbewaring gegaan.

MAN BEROOFD VAN GELD (s-Hertogenbosch)

Vrijdagmorgenvroeg meldde zich een 38-jarige man aan het bureau die volgens zijn zeggen kort daarvoor op het Redemptoristenpad in s-Hertogenbosch door een onbekende man was beroofd van ruim honderd gulden. Het slachtoffer was daarbij mishandeld. De man komt in de loop van de dag terug om aangifte te doen omdat hij daar door alcoholgebruik op moment niet toe in staat was.

VERZEGELING GELUIDSINSTALLATIE HORECA-INSTELLING VERWIJDERD (s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is een horecaondernemer van een zaak aan de Lepelstraat in s-Hertogen-bosch bekeurd voor het verbreken van de verzegeling van een geluidsbegrenzer. De politie controleerde met een milieuambtenaar van de gemeente op geluidsapparatuur in horecaondernemingen

MEISJE AANGEHOUDEN VOOR WINKELDIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is een 15-jarige Hedelse bij een winkel aan de Arena in s-Hertogenbosch betrapt op diefstal van zogenaamde popartiestkaarten. In haar fouillering zijn ook nog wat kleine sieraden aangetroffen die zij bij een warenhuis aan Achter het Stadhuis had ontvreemd. Het meisje is voorgedragen voor alternatieve bestraffing bij BURO HALT.

LEREN JASSEN GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Donderdagavond hebben twee mannen bij een modezaak aan de Hinthamerstraat in s-Hertogenbosch drie bruine leren jassen van een rek gestolen. De twee gingen er op een bromfiets vandoor via de Nieuwstraat. De jassen hadden een totale waarde van ongeveer Fl.
1.800,=.