Informatieavond Geuzenveld-Slotermeer stroef verlopen

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

INFORMATIE- EN DISCUSSIEAVOND STROEF VERLOPEN

Geuzenveld-Slotermeer 2 november. De 2e informatieavond voor de Ontwerp Structuurvisie(ruimtelijke visie op het stadsdeel over 15 jaar) is donderdagavond 1 november stroef verlopen. In het Tuinstadhuis waren ca. vijftig bewoners, een aantal bewonersverenigingen, beheercommissieleden van de buurtsteunpunten en drie raadsleden van Leefbaar Slotermeer Geuzenveld aanwezig. Net als bij de Parkstadbijeenkomsten werden er door het Stadsdeelcollege opnieuw vage plannen gepresenteerd die er op slechts op duiden dat het huidige stadsdeelbestuur meer stedelijkheid en bedrijvigheid in het Stadsdeel wil. Dit zeer tegen de zin van alle aanwezigen die juist zo blij zijn met het rustige groene karakter van het Stadsdeel.

Vele aanwezigen hadden op verzoek van de organisatie na een eerdere bijeenkomst al schriftelijke vragen ingediend, maar het kostte nog enige moeite en dertig minuten verlenging om daar een summier antwoord op te krijgen. Ook op de vraag van de steunpunten 6,7 en 8 of er een H.O.E.D. (huisartsen onder een dak) in het structuurplan voor Geuzenveld Slotermeer kon komen werd afwijzend gereageerd. Als het Structuurplan inderdaad, zoals beloofd, middels participatie en inspraak aan te passen is dan zal het Stadsdeel ook in de toekomst, naar de wens van de bewoners, haar groene rustige karakter behouden en zal de Noordoever van de Sloterplas onbebouwd blijven. Alle vragen zullen door het Stadsdeelbestuur worden samengevoegd in een reactienota en er komt een bewonersplatform die zich over het plan en de eventuele aanpassingen moet buigen. Het huidige stadsdeelbestuur zal dit echter niet meer meemaken. De hoop van de bewoners is nu gevestigd op wijsheid en inzicht van het nieuw te kiezen stadsdeelbestuur.

R.M. van Schaik
06-53193132